جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار علم و فناوری
کد خبر: ۱۱۵۶۳۸
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

فکرشهر: تعداد و زمان پاسخگویی به سئوالات دروس عمومی و اختصاصی داوطلبان پنج گروه آزمایشی هنر، علوم انسانی، زبان‌های خارجی، علوم تجربی، ریاضی و فنی مشخص شد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، نحوه و زمان پاسخگویی به سؤالات داوطلبان پنج گروه آزمایشی هنر، علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی برای آزمون سراسری ۱۴۰۱ به این صورت است که در گروه آزمایشی هنر یک دفترچه عمومی و یک دفترچه اختصاصی به داوطلبان داده خواهد شد که داوطلبان در ۷۵ دقیقه باید به ۱۰۰ سؤال دفترچه عمومی که شامل دروس زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی می‌باشد پاسخ بدهند.

همچنین در دفترچه اختصاصی نیز داوطلبان گروه هنر باید در ۳۶۵ دقیقه به ۱۶۰ سؤال اختصاصی این گروه پاسخ دهند. به طور کلی  ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب در این گروه آزمایشی در روز چهارشنبه ۸ تیر ماه ۱۴۰۱ به رقابت خواهند پرداخت که ۱۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر آنها زن و مابقی داوطلبان مرد هستند.

در گروه آزمایشی علوم انسانی نیز تعداد ۴۱۲ هزار و ۵۷۷ داوطلب شرکت کردند که از این تعداد ۲۴۹ هزار و ۵۱ نفر زن و مابقی مرد هستند.

داوطلبان این گروه آزمایشی که صبح پنجشنبه ۹ تیرماه به رقابت خواهند پرداخت نیز یک دفترچه عمومی و دو دفترچه اختصاصی خواهند داشت که داوطلبان در ۱۶۰ دقیقه فرصت دارند به ۱۷۵ سؤال اختصاصی و در ۷۵ دقیقه نیز به ۱۰۰ سؤال عمومی پاسخ دهند.

همچنین در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی نیز یک دفترچه عمومی و دو دفترچه با دو پاسخنامه اختصاصی توزیع خواهد شد که داوطلبان در ۱۶۰ دقیقه فرصت دارند به ۱۲۰ سؤال اختصاصی و در ۷۵ دقیقه نیز فرصت دارند به ۱۰۰ سؤال عمومی پاسخ دهند.

این گروه آزمایشی آزمون خود را در صبح پنجشنبه ۹ تیر ماه خواهند داد و از ۱۴۵ هزار و ۶۵۷ داوطلب ۹۳ هزار و ۳۲۹ نفر مرد و مابقی زن هستند.

در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز ۵۷۴ هزار و ۴۷۲ داوطلب در صبح روز جمعه ۱۰ تیر ماه رقابت خواهند داشت که ۳۴۷ هزار و ۷۱۲ نفر این داوطلبان زن و مابقی مرد هستند.

سؤالات اختصاصی این داوطلبان نیز در دو دفترچه اختصاصی با دو پاسخنامه جدا توزیع خواهد شد و ۱۶۵ سؤال باید در ۱۸۰ دقیقه پاسخ داده شود.

همچنین داوطلبان سهمیه بهیاری نیز یک دفترچه اضافی با یک پاسخنامه اضافی دریافت خواهند کرد که این دفترچه ۳۵ سؤال دارد و داوطلبان باید به سؤالات آن در ۲۰ دقیقه پاسخ دهند.

در نهایت داوطلبان زبان‌های خارجی نیز در روز شنبه ۱۱ تیر ماه رقابت خواهند داشت. مجموعا ۱۹۴ هزار و ۹۱۰ داوطلب در این گروه آزمایشی شرکت کردند که ۶۶ هزار و ۹۳۷ نفر آنها مرد و مابقی زن هستند.

در این گروه آزمایشی نیز یک دفترچه با یک پاسخنامه مجزا برای دروس اختصاصی توزیع خواهد شد که داوطلبان باید در ۱۰۵ دقیقه به ۷۰ سؤال پاسخ دهند و سؤالات دروس عمومی این گروه آزمایشی نیز باید در ۷۵ دقیقه پاسخ داده شود.

به گزارش ایسنا، آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در روزهای ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ تیرماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و نتایج آن نیز همانند سنوات گذشته (به جز سال ۱۳۹۹ که به دلیل کرونا زمان اعلام نتایج با تغییراتی همراه بود) اواسط مردادماه اعلام می‌شود.

انتخاب رشته داوطلبان، پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و برای داوطلبان بورسیه و داوطلبان دارای شرایط خاص در انتخاب رشته در روزهای پایانی مردادماه انجام می‌شود و نتایج آن نیز اوایل دهه سوم شهریور و یا قبل از مهرماه  از طریق سایت سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد تا داوطلبان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ابتدای سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه‌ها شوند.

یکی از تغییرات کنکور ۱۴۰۱ ، زمان پاسخ‌نامه‌هایی است که در اختیار داوطلب قرار خواهند گرفت و بعد از اتمام کار داوطلب با پاسخ نامه اول، پاسخ‌نامه بعدی به داوطلب داده شود. سازمان سنجش اعلام کرده این تصمیم امنیت آزمون را به شدت تقویت می‌کند. به تبع تغییر دفترچه‌ها در آزمون ۱۴۰۱ ، تعداد سؤالات آزمون نیز تغییر خواهد کرد و ممکن است تعداد پنج یا شش سؤال کمتر از گذشته باشد اما در عین حال محتوایی کردن سؤالات، مدنظر سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد.

در مجموع تعداد یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۵۹ نفر در پنج گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۰ درصد بیشتر شده است. همچنین بیشترین آمار ثبت نام کننده متعلق به گروه علوم تجربی با رقابت ۵۷۴ هزار و ۴۷۲ نفر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر