چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۶۹۴
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

فکرشهر: به گفته خودش عشق به تئاتر را از کودکی و زمانی که هنوز نمی‌توانسته کلمات را به خوبی ادا کند، احساس کرده است. از دیدن تعزیه محلات مختلف بوشهر شروع کرده و تا شاهنامه‌خوانی و نقش‌دادن به بچه‌های کوچه و وادارکردن آن‌ها به بازی تئاتر ادامه داده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، بعدترها زمانی که دانشجویی غریب در شهر امام غریب می‌شود، آشنایی با دکتر شریعتی و بازی در نمایش تک‌پرسوناژ «بار دیگر ابوذر»، طرح «قلندرخونه» را در ذهنش کلید می‌زند و این چنین بزرگیِ ایرج صغیری از دل جغرافیای کوچک بر همگان هویدا می‌شود.

یک هفته‌ای بود که ایرج صغیری، مرد شماره یک تئاتر آیینی ایران در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر بستر و تحت درمان بود.

اقلیما صغیری فرزند ایراج صغیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پدر، شنبه هفته گذشته با علائم ضعف شدید به بیمارستان مراجعه، آزمایشات لازم را انجام داد و به تشخیص پزشک بستری شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر وضعیت عمومی پدر خوب است و دقایقی پیش ایشان ترخیص شدند.

ادامه روند در مان خالق قلندر خونه در شهری دیگر

فرزند ایرج صغیری تصریح کرد: به دستور پزشکان با ترخیص پدر ادامه روند درمانی باید در تهران یا شیراز یا هر شهری که شرایط برای درمان مناسب تر است، اتفاق بیفتد؛ مسئولین استانی نیز در این خصوص قول همکاری داده‌اند که امیدواریم وعده‌ها عملی شوند.

وی ضمن انتقاد به شرایط و عملکرد بیمارستان در روزهای نخستین بستری ایرج صغیری در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر تصریح کرد اگر مسئولین وارد عمل نمی شدند شرایط بیمارستان اصلا مناسب نبود.

اقلیما صغیری بابیان اینکه در بیمارستان سلمان فارسی نیروی خدماتی برای همراهی و کمک بیمار به اندازه کافی وجود ندارد، عنوان کرد: با توجه به نبود نیروهای خدماتی برای جابه‌جایی و انجام کارهای درمانی به ۲ نفر احتیاج بود. در این شرایط دختر عمویم ما را همراهی می‌کرد که متاسفانه با برخوردهای ناپسند از سوی حراست بیمارستان مواجه شدیم.

به جایی پیگیری درمان، درگیر مسائل حاشیه‌ای شدیم

به گفته وی، در مقطعی به همراه پدرم (دختر عمویم) اعلام می‌شود که به آمپول نیاز است. پس از این که دختر عمویم اعلام می‌کند که بیمار را نمی‌شود تنها گذاشت. کادر بیمارستان اطمینان خاطر می‌دهند که مراقبت‌های لازم را تا برگشت او انجام دهند.

فرزند ایرج صغیری ادامه می‌دهد: دختر عمویم پس از تهیه آمپول و برگشت برای ورود به بخش با توجیه اینکه صغیری همراه دارد با ممانعت حراست بیمارستان روبه‌رو می‌شود. در هر صورت دختر عمویم وارد اتاق می‌شود، اما نیروی حراست به همراه پلیس او را به بخش پرستاران فرا می‌خواند. در این فاصله پدرم از تخت پایین می‌افتد که خوشبختانه اتفاق ناگواری رخ نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: انتقاد ما به همه کادر بیمارستان نیست، بسیاری از نیروهای دلسوزانه و متعهدانه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دادند.

اقلیما صغیری عنوان کرد: در حالی که طی این مدت ما باید به دنبال پیگیری مراحل درمانی پدر می‌بودیم، راهروهای بیمارستان را برای مسائل حاشیه‌ای طی کرده‌ایم.

حقوق انسانی یک بیمار چه می‌شود؟

وی با اشاره به اینکه رئیس بیمارستان در ادامه اجازه همراهی دو همراه بیمار و رسیدگی بیشتر به پدر را  صادر کردند، گفت: نباید اینطور باشد که کارهای ایرج صغیری به خاطر آوازه‌اش انجام ‌گیرد اما حقوق انسانی یک بیمار که از یک روستا و نقطه دور افتاده می‌آید رعایت نشود.

به گزارش ایسنا، اکنون انتظار می‌رود که مسئولین امر صغیری را فقط برای گرفتن عکس یادگاری نخواهند و علاوه بر حمایت از او زمینه‌ساز ریشه‌زدن و ریشه دواندن نخبگان هنری و فرهنگی استان بوشهر باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر