سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۷۱۷
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۷

فکرشهر: بخشدار ریگ گفت: عمده‌ترین مشکل مجتمع شهرک شیلاتی رودشور شمالی این بخش، نبود شبکه برق داخلی است که به علت برخوردارنشدن از آن ، در حال حاضر از برق ژنراتور استفاده می‌کند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، ضرغام محمدی روز شنبه در بازدید از این مجتمع  سایت به اتفاق رئیس اداره شیلات شهرستان گناوه افزود: جهت  اتصال این سایت به شبکه برق ،  موضوع از طریق شرکت توانیر و شرکت شهرک های کشاورزی استان بوشهر تحت پیگیری است.

وی اظهارکرد: در صورت تامین برق مورد نیاز شهرک شیلاتی رودشور ، درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.

محمدی گفت:  مساحت کل سایت شهرک شیلاتی  ۳ هزار و ۶۱۱ هکتار است که در فاز نخست این طرح ۵۴ مزرعه پیش بینی شده است ، اما هم اکنون ۳ مزرعه ۵٠ هکتاری شامل ١٢٨ حوضچه به زیر کشت میگو رفته است.

وی  افزود: مجتمع شهرک شیلاتی رودشور از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین طرح اقتصادی آبزی پروری در جنوب کشور است که با تکمیل زیرساخت ها و عملیات بهره برداری از سایت پرورش میگو ،ضمن تامین نیاز داخلی ، زمینه صادرات بخش زیادی از محصول تولیدی به خارج از کشور فراهم خواهد شد.

بخشدار ریگ گفت: امیدواریم  با تکمیل احداث مجتمع شهرک شیلاتی رودشور شمالی، شمار زیادی از افراد جویای کار بومی منطقه مشغول بکار شوند.

در این بازدید ،مسائل و مشکلات پرورش دهندگان میگو بررسی شد.

بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۳ سایت پرورش میگوی فعال است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر