جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۷۵۸
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از توسعه طرح‌های بیابان‌زدایی در استان خبر داد و گفت: شش کانون بحرانی فرسایش بادی در استان بوشهر وجود دارد.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای بیابان‌زدایی در استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و متناسب با شرایط خاک و پوشش گیاهی بومی هر منطقه پروژه‌های بیابان‌زدایی در دست اجرا است.

وی با اشاره به وجود شش کانون بحرانی فرسایش بادی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۵۲۶ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر تحت تأثیر این کانون‌ها قرار می‌گیرد و سالانه باعث بروز خسارت به این اراضی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به هزینه ۱۱ میلیارد تومانی طرح‌های بیابان‌زدایی استان در سال گذشته بیان کرد: در استان بوشهر ۹۳۵ هکتار با احداث هلالی آبگیر مدیریت هرز آب انجام شده است.

اجرای ۱۵۰ هکتار نهال‌کاری

وی از اجرای ۱۵۰ هکتار نهال‌کاری در استان خبر داد و افزود: هزار و ۵۰۰ هکتار قرق مناطق بیابانی، هزار و ۵۰۰ هکتار مدیریت جنگل‌های دست کاشت و ۷۵۵ هکتار اجرای پروژه‌های مراقبت و آبیاری از دیگر اقدامات در استان بوشهر است.

منتظری با اشاره به کاشت نهال‌های درخت کنار، آکاسیا، گز، کهور پاکستانی و گیاه لگجی در استان خاطرنشان کرد: متناسب با اقلیم هر منطقه نسبت به انتخاب درختان اقدام می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت جوامع محلی برای مشارکت در طرح‌های درخت‌کاری را یکی از اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: مشارکت انجمن‌های زیست‌محیطی و تشکل‌های مردم‌نهاد در این زمینه استفاده می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر