چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ در جلسه قرارگاه خانواده و جوانی جمعیت دشتستان مطرح شد:
کد خبر: ۱۱۵۷۸۲
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: در دهه شصت، نرخ تولد ۳ بود که الان به زیر یک رسیده است و این فاجعه است؛ نرخ باروری کم است و باید توجه ویژه به آن شده و فکری عاجل شود.

به گزارش «فکرشهر»، «احمد بنافی» در جلسه قرارگاه خانواده و جوانی جمعیت دشتستان که امروز یکشنبه ـ ۲۹ خردادماه ـ در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: میانگین سن جمعیتی ما به ۳۵ سال رسیده است که این مناسب نیست و سال های آینده دچار جامعه ای پیر می‌شویم و به جای احداث مدرسه باید به فکر احداث مراکز سالمندان باشیم.

وی بیان داشت: فضای ادراکی که بر ذهن مردم مبنی بر فرزند کمتر زندگی بهتر هم وجود دارد و حاکم است، باید تغییر کند و همه مردانه به میدان بیاییم و با به کار گرفتن همه ابزارها، این مهم را تغییر دهیم.

بنافی اظهارداشت: تبلیغات خود را باید آغاز کنیم و شعار ایران باید جوان بماند را در ادارات و شهرداری ها و سطح شهر برای مردم نمایش دهیم؛ همچنین بنرهایی هم طراحی شود که ضمن قرار گرفتن در اختیار ادارات در فضای مجازی و بین بسیج نیز برای نشر، پخش شود.

فرماندار شهرستان دشتستان از «دبیر قرارگاه خانواده و جوانی جمعیت دشتستان» خواست که «دستگاه های اجرایی را که گفتمان سازی می‌کنند، توجیه کرده و گفتمان سازی را پیش ببرند» و افزود: کلیپ‌هایی با محتوای ایجابی و ایضا تبلیغی، کمک گرفتن از رسانه ها و فعالین مجازی، استفاده از ظرفیت بزرگان عشایر را دبیر قرارگاه برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: دبیر قرارگاه، بانک هایی را که همکاری نمی‌کنند، آورده و آنها را توجیه کند و بانک هایی را که همراهی می‌کنند، تشویق کنند؛ همچنین، دستگاه ها و اعضای قرارگاه، موانع را احصا کرده و در اختیار قرار دهند تا بررسی و مشکلات رفع شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر