پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۸۳۳
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

فکرشهر: کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: در شبانه روز گذشته دمای هوا برازجانی‌ها دمای ۴۹ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، هادی سالاری افزود: در گرم‌ترین ساعات شبانه روز گذشته، دمای هوا در برازجان، ۴۹ درجه سانتیگراد، و اهرم و خورموج به ۴۸ درجه سانتیگراد رسید.

او ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اواخر این هفته غبار محلی، وزش باد‌هایی که بیشتر جنوبی هستند، افزایش شرجی و دمای هوا از پدیده‌های غالب در استان و نوار ساحلی خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود در ساعاتی از وقت فردا و چهارشنبه با وزش باد‌های شدید شمالی در مناطقی از خوزستان و کشور عراق، گردوغبار فرامنطقه‌ای به‌ویژه روی دریا و مناطق شمالی و مرکزی استان را فراگیرد.

سالاری گفت: بر این اساس، تا فردا آسمان استان، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط مه صبحگاهی و در نواحی شمالی استان گردوغبار خواهد بود.

او ادامه داد: جهت وزش باد، متغیر، بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از فردا روی دریا در فراساحل شمالی و مرکزی استان گاهی ۱۲ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: ارتفاع موج دریا: ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از فردا در فراساحل شمالی و مرکزی در برخی ساعات ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

سالاری گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۱۰، جزر اول ساعت ۷:۱۶، مد دوم ساعت ۱۳:۰۳ و جزردوم ساعت ۲۰:۴۴ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر