چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۹۲۶
سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۹

فکرشهر: رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اهدای عضو بدن یک نوجوان ۱۷ ساله مرگ مغزی زندگی چهار بیمار نیازمند پیوند عضو را نجات داد.

به گزارش فکرشهر، علیرضا باقری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مرحوم "مهدی شیخی"  روز ۲۶ خرداد ماه سال جاری به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان شهید گنجی شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان استان بوشهر بستری شد که تلاش کادر پزشکی این بیمارستان مثمر ثمر واقع نشد و مرگ مغزی او تائید شد.

وی بیان کرد: با توجه به فراخوان ۲ بیمارستان مسیح دانشوری تهران برای قلب و ابن سینا شیراز برای کبد و کلیه و  رضایت خانواده نیک اندیش مرحوم شیخی بیمار برای برداشت اعضای اهدایی به بیمارستان سلمان فارس تامین اجتماعی منتقل و صبح امروز عمل برداشت انجام شد.

باقری اضافه کرد: براین اساس قلب این بیمار پس از برداشت برای پیوند به جوانی ۲۲ ساله با بالگرد به فرودگاه منتقل و با توجه به زمان طلایی اهدای قلب که چهار ساعت است این ارگان با جت اختصاصی به بیمارستان مسیح دانشوری تهران منتقل شد.

وی اظهار کرد: همچنین کبد و کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی نیز با جت اختصاصی به بیمارستان ابن سینای شیراز انتقال یافت.

رئیس مرکز فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این پنجمین اهدای عضو در سال جاری و نود و نهمین اهدا عضو در استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر