جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۹۶۲
چهارشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

فکرشهر: سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۸۰۰ دانش‌آموز دوره تحصیلی متوسطه اول در ۹ محور مرحله استانی هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، علی اکبر بازیار روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی با مدیران و معاونان پژوهش سراهای دانش‌آموزی اظهار کرد: با توجه به رویکرد مهارتی، پژوهشی جشنواره نوجوان خوارزمی، این رویداد علمی نقش مهمی در هدایت تحصیلی و تربیتی هدفمند و آینده زندگی دانش آموزان دارد.

وی با بیان اینکه تمرکززدایی و هم افزایی، مهمترین ویژگی‌های جشنواره هشتم است، افزود: این رویداد علمی-مهارتی با حضور ۸۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر دوره تحصیلی متوسطه اول و در ۹ محور و سه قطب از چهارم تیر به مدت ده روز برگزار می‌شود و نفرات برتر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: قطب بوشهر میزبان محورهای ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، مسابقات آزمایشگاهی و ریاضی، قطب دشتستان میزبان محورهای بازارچه های کسب و کار، دست سازه، پژوهش و برنامه نویسی و قطب دشتی میزبان محور مناظره علمی هستند.

بازیار با تاکید بر میزبانی شایسته پژوهش‌سراها، اضافه کرد: تجهیز و به روزآوری پژوهش سراها متناسب با تقویت برنامه درسی ملی و کیفیت این جشنواره مهم و ضروری است.

وی عنوان کرد: همه عوامل جشنواره از جمله مدیران و معاونان آموزشی، ناظران و داوران با برنامه ریزی مناسب، زمینه فضای بانشاط علمی را برای دانش آموزان نخبه فراهم آورند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر