پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۹۸۵
چهارشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

فکرشهر: مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: دمای هوا در برخی نقاط از شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان، دیّر، دیلم و مناطق غیر ساحلی گناوه به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، فرج الله شکوهی‌پور روز چهارشنبه اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اوایل هفته آینده رطوبت، شرجی و دمای هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: دمای هوا در برخی نقاط از شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان، دیّر، دیلم و مناطق غیر ساحلی گناوه به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس افزایش یابد.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر توصیه کرد: تمهیدات لازم جهت صرفه جویی و مصرف بهینه آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی و آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب انجام بگیرد.

شکوهی‌پور تصریح کرد: طی هفته آینده با تغییر جهت جریانات به سمت شمالی، در برخی از ساعات ضمن افزایش تلاطم دریا، وقوع گردوخاک محلی و نفوذ گردوغبار فرا منطقه‌ای به استان دور از انتظار نیست. همچنین وزش باد متوسط شدید گاهی بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت وجود دارد.

به گفته وی، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و تأسیسات برقی و مخابراتی، احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی به طور موقت، افزایش ارتفاع موج دریا وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر هشدار داد: تمهیدات الزم جهت پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات شهری و ساحلی اتخاذ، از سازه های موقت، مراقبت از محصوالت کشاورزی آسیب پذیر از وزش باد و گرد و خاک حفاظت، از تردد غیر ضروری در سطح شهر برای عموم بویژه برای کودکان، سالمندان و بیماران در هنگام گرد و خاک خودداری و از ترددهای دریایی جلوگیری شود.

شکوهی‌پور آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی و امروز در نواحی شمالی و مرکزی استان با احتمال گردوخاک پیش‌بینی کرد.

وی گفت: جهت وزش باد متغیر، بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر درساعت و در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب ۱۴ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز تا اوایل شب در برخی ساعات ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۳۹، جزر اول ساعت ۱۰:۵۰، مد دوم ساعت ۱۵:۲۴ و جزردوم ساعت ۲۲:۰۲ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر