شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۰۱۴
چهارشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: بیمارستان سوانح و سوختگی " چرومی " این شهرستان، تنها بیمارستان استان بوشهر در حوزه ارایه خدمات درمانی به بیماران سوختگی است که نیاز ضروری به حمایت و تقویت در زمینه تامین پزشک، امکانات و تجهیزات دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدتقی صفری روز دوشنبه در دیدار با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود:  این بیمارستان نه تنها برای این استان بلکه استان های همجوار نیز خدمات  ارایه می دهد و  نیازمند توجه و نگاه خاص مسئولان استانی است.

وی اظهارداشت: شهرستان گناوه بلحاظ دارابودن موقعیت ساحلی و بندری و وجود تاسیسات مهم نفتی و گازی کشور، احتمال هرگونه حادثه‌ای از جمله صدمات سوختگی در آن پیش بینی می شود که تنها بیمارستان استان بوشهر در اولویت برای خدمات دهی به بیماران است و باید در رفع کمبودها و نیازهای آن همت شود.

فرماندار گناوه گفت: بیمارانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند باید احساس کنند که نیاز به اعزام به مراکز درمانی دیگر نقاط کشور ندارند.

صفری ادامه داد: این شهرستان در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و سلامت و پزشکان متخصص نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد.

فرماندار گناوه افزود: در این راستا از دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر توقع داریم، یک برنامه ریزی برای گسیل پزشکان متخصص و مجرب گروه‌های جهادی بسیج در طول سال و تعطیلات نوروز  به این منطقه انجام دهد.

وی بیان کرد: شهرستان گناوه با وضعیتی که دارد نباید کمبودی از جمله در زمینه پزشکان متخصص موردنیاز داشته باشد و اتفاقاتی که پیش می‌آید درصورت وجود آنها می توان  جان حتی یک نفر را قبل از اینکه به شهری برخوردار اعزام شود، نجات دهند.

فرماندا گناوه اظهارداشت: تقویت زیرساخت های درمانی و بهداشتی این شهرستان لازم است و بویژه بیمارستان نیاز به بازسازی و مساعدت در بودجه دارد.

صفری گفت: بیشتر وسایل و تجهیزات پزشکی و آمبولانس های موجود در این شهرستان به علت عمر زیاد فرسوده و نیاز به تعویض و تعمیر و  دستگاه‌های جدید است.

فرماندار گناوه بیان کرد: رسیدگی و توجه خاص به حوزه درمان و بهداشت بندرریگ این شهرستان نیز ضروری است و از مسئولان مربوطه در استان بوشهر انتظار حمایت است.

وی افزود: در باره احداث پانسیون پزشکان در بیمارستان کمک کرده ایم و آماده هرگونه همکاری با مجموعه بهداشت ودرمان هستیم.

فرماندار گناوه با تقدیر از زحمات شبانه روزی کادر درمان این شهرستان در برابر کرونا گفت: در تعطیلات نوروز امسال نگران همه گیری این بیماری با حضور میلیون ها گردشگر و مسافر بودیم اما با مدیریت و تدابیر لازم ، موفق عمل شد.

وی بیان کرد: نوروز امسال با حضور میلیون ها گردشگر بدون حادثه و عواقب ناگواری سپری شد و باید این موفقیت در سطح کشور معرفی و یک الگو شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر