جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۱۵۴
جمعه ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷

فکرشهر: امام جمعه موقت گناوه با اشاره به اینکه سه عنصر استقلال، دانش و اقتدار از ارکان کارآمدی قوه قضائیه است گفت: استقلال قوه قضائیه به بهترین شکل در نظام جمهوری اسلامی لحاظ شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام علی عابدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ۵ تیرماه روز مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مسئله قاچاق مواد مخدر موضوعی مهم و قابل توجه برای همه کشورها محسوب می‌شود و علاوه بر اینکه این موضوع فعالیتی سوداگرانه و تجاری در عرصه مافیای اقتصاد بین المللی است، مهم‌تر از آن به عنوان ابزاری مؤثر و راهبردی در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهان بر کشورهای توسعه نیافته است.

امام جمعه موقت گناوه افزود: تحلیلگران مسائل سیاسی و اجتماعی مواد مخدر را به عنوان مهمترین عامل به تباهی کشیدن و انحطاط اخلاقی در جوامع مختلف می‌دانند.

وی گفت: کشور ما برای مقابله و جلوگیری از ورود و گسترش این بلای خانمانسوز تا کنون هزاران نفر از جوانان غیور خود را تقدیم کرده است که در این راه به فیض عظمای شهادت رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: هرچند کشف مواد مخدر و دستگیری افراد فروشنده و مصرف کننده در این زمینه می‌تواند در مهار اعتیاد مؤثر باشد اما درمان بی کاری و فقر در پاکسازی جامعه از مواد افیونی قطعاً مؤثرتر خواهد بود.

وی با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید بهشتی و۷۲ تن از یاران امام (ره) و هفته قوه قضائیه خاطرنشان کرد: از دیدگاه دین مبین اسلام منصب قضاوت ظریف‌ترین، حساس‌ترین و مهمترین جایگاه‌ها در جوامع است.

امام جمعه موقت گناوه ادامه داد: سه عنصر استقلال، دانش و اقتدار را می‌توان از ارکان کارآمدی قوه قضائیه دانست.

وی گفت: استقلال قوه قضائیه به بهترین شکل در نظام جمهوری اسلامی لحاظ شده است و برخورداری قضات از دانش لازم و تجربه کافی در کنار توانمندی و کار آیی مسئولان قضائی با بهره گیری از آخرین یافته‌های علم مدیریت در جای خود نقش بسزایی در توفیق و کارآمدی این قوه ایفا می‌کند.

حجت الاسلام عابدی با اشاره به اینکه اقتدار قوه قضائیه از دو جنبه درونی و بیرونی قابل بررسی است اضافه کرد: جسور و قاطع بودن سطوح مختلف مدیریتی و قضات دستگاه قضائی، بی اعتنایی به توصیه‌ها و تهدیدها، تفاوت نگذاشتن بین قوی و ضعیف در اجرای عدالت و دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها به عنوان مهمترین عوامل اقتدار دستگاه قضائی از جنبه درونی به شمار می‌آید.

برقراری عدالت و امنیت در جامعه

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر به حق قوه قضائیه کشور ما با قوه قهریه که به خرج داد بسیاری از اختلاس گران و هنجارشکنان را به سزای اعمال خود رساند که مردم نیز توقع این گونه برخورد را از قوه قضائیه دارند.

وی گفت: از مهمترین انتظارات مردم از قوه قضائیه تأمین سلامت اجتماعی، برقراری عدالت و امنیت در جامعه است و اجرای عدالت و تأمین امنیت از چنان اهمیتی برخوردار است که باید آن را معیار مدنیت و پیش نیاز هرگونه توسعه و مایه قوام و دوام جامعه قلمداد کرد.

وی گفت: دستگاه قضائیه باید آنگونه قدرتمند، کارآمد و مستقل باشد که هر مظلومی بتواند بدون هیچ گونه ترس و هراسی حق خود را از ظالم باز پس گیرد و در سایه این اقتدار مجرمان و هنجارشکنان همواره از برخورد قاطع و بدون ملاحظه قوه قضائیه در ترس و نگرانی به سر برند.

امام جمعه موقت گناوه با اشاره به ۸ تیرماه روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی با گرامیداشت یاد شهدای حملات شیمیایی کشورمان بیان کرد: حملات شیمیایی رژیم بعث عراق علیه نظامیان و غیرنظامیان ایران اسلامی به خصوص مردم مظلوم شهر سردشت در جریان جنگ تحمیلی که با سکوت مشمئزکننده مجامع بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل همراه بود لکه سیاهی در تاریخ معاصر است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به موازین حقوقی، شرعی، اخلاقی مبنی بر منع بکارگیری سلاح‌های کشتار جمعی بر این موضع خود در محکومیت بکارگیری این سلاح‌ها در هر زمانی و هرکجا و تحت هر شرایطی همواره تاکید کرده و بر نابودی کامل ذخایر باقی مانده این سلاح‌های در دست آمریکا اصرار می ورزد.

امام جمعه موقت گناوه گفت: کشورهایی که دیروز وحشیانه با جنگ افزارهای شیمیایی به جان ملت ایران افتادند امروز گستاخانه با نرم افزارهای قدرت سیاسی و اقتصادی حقوق ملت ایران را پایمال می‌کنند و امید است که جهان با رهایی از سایه شوم قدرت‌های پوشالی آمریکا و صهیونیست بتواند از خدمات صلح آمیز علوم برخوردار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر