جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۱۷۳
جمعه ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: رئیس دادگستری شهرستان دیر گفت: مسئله زمین‌های خورخندل شهر دیر مردم را آزرده کرده و به یک چالش و مطالبه عمومی تبدیل شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، عیسی نوشاد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با گرامیداشت یاد شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش بی بدیلی در پاسداری از ارزش‌ها و کرامت انسانی و آزادی‌های مشروع شهروندان ایفا کرده است.

رئیس دادگستری شهرستان دیر، پیشگیری از وقوع جرم را مهمترین وظیفه دستگاه قضا دانست و افزود: کاهش وقوع جرم و اطاله دادرسی و آرامش و امنیت در جامعه در گرو پیشگیری از وقوع جرم است که نیاز به همکاری همه نهادها و دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه طبق قانون همه زمین‌های دولتی و شخصی باید سند تک برگ داشته باشند، بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک همه ادارات بویژه دادگستری و ثبت اسناد به سندهای دفترچه‌ای خدمات ارائه نمی‌کنند.

لزوم حل مسئله زمین‌های خورخندل

نوشاد گفت: با اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ باید طرح کاداستر اجرا می‌شد اما تاکنون تنها ۲۰ درصد این قانون در کشور اجرا شده که نیاز به همکاری مردم و ادارات برای تحقق کامل آن است.

وی با بیان اینکه مسئله زمین‌های خورخندل شهر دیر مردم را آزرده کرده است، عنوان کرد: این زمین‌ها از مرحله قضائی و حقوقی عبور کرده و به یک چالش و مطالبه عمومی تبدیل شده است و شاهد نارضایتی عمومی هستیم.

رئیس دادگستری شهرستان دیر ابراز کرد: از همه مسئولان و ادارات مرتبط درخواست داریم مسئله زمین‌های خورخندل شهر دیر و بردو شهر بردستان را تعیین تکلیف کنند.

وی افزود: حداقل بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ مسکن اعم از آپارتمانی و ویلایی با جمعیت بالغ بر پنج هزار نفر در محله خورخندل داریم که جمعیت بالایی است.

رضایتمندی ارباب رجوع با شعار دادن نیست

نوشاد با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع، گفت: شاید کسانی باشند که از مجموعه ما و نحوه برخورد برخی همکاران ناراضی باشند که ما بارها از اینگونه اتفاقات ناخوشایند عذرخواهی کرده ایم.

وی بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که مجموعه دادگستری شهرستان باید تمام و کمال در خدمت مردم باشد و رضایتمندی ارباب رجوع با شعار دادن نیست، بلکه با ارائه خدمات باکیفیت حاصل می‌شود.

وی بیان کرد: ما از خطا مصون و معصوم نبوده و نیستیم اما احساس می‌کنیم بالاترین سطح رضایتمندی حداقل در بحث برخورد در بین ادارات شهرستان داریم که قول می‌دهیم در ادامه در بحث تکریم ارباب رجوع در عمل و رفتار و صدور آرا بهتر از گذشته عمل کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان دیر تاکید کرد: در راستای صلح و سازش و مختومه کردن پرونده‌ها پویش"به حرمت علی می بخشم" در شهرستان راه اندازی شده که از مردم دعوت می‌کنیم به آن بپیوندند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر