پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۶۲۱۴
شنبه ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از رفع تصرف اراضی ملی واقع در پارک ملی دریایی نایبند در شهرستان عسلویه با حکم دستگاه قضا خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد با تاکید به برخورد قاطع با افراد متخلف در تصرف اراضی محیط زیست، بیان کرد: حفاظت از مناطق تحت پوشش شامل پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه شکار ممنوع وفق قوانین و مقررات بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است و با هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی در این مناطق برخورد می‌شود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اجرای طرح کاداستر و حدنگاری در اراضی ملی استان بوشهر، افزود: با اجرای این طرح زمین‌خواران شناسایی و به‌دست قانون سپرده می‌شوند.
 
قلی‌نژاد با قدردانی از همکاری دادگستری استان بوشهر در حفاظت از اراضی ملی مناطق تحت حفاظت محیط زیست، درخصوص پرونده‌ای با موضوع تصرف عدوانی در منطقه پارک ملی دریایی نایبند شهرستان عسلویه، بیان کرد: با صدور رای دادگاه ضمن رفع تصرف اراضی ملی پارک ملی دریایی نایبند در شهرستان عسلویه، متخلف به جزای نقدی محکوم شد.
 
وی اضافه کرد: در تصرف عدوانی در منطقه پارک ملی دریایی نایبند شهرستان عسلویه پس از تشکیل پرونده و بررسی آن در دادگاه کیفری۲ شهرستان عسلویه و اقرار متهم، تخلف فرد محرز تلقی شد و دستگاه قضا وی را با استناد به مواد قانونی علاوه بر رفع مزاحمت و اعاده وضع به حالت سابق، به پرداخت ۲۵ میلیون ریال جزای نقدی (جایگزین سه ماه حبس تعزیری) محکوم کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر