شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۲۳۹
شنبه ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: برق نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت هزار و ۲۵ مگاوات به صورت پایدار به شبکه سراسری وارد می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد اسلامی ظهر شنبه در بازدید از محل ساخت واحد دو نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: بتن ریزی قسمت دوم راکتور شماره دو نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شده و تحکیم بستر ساختمان‌های جانبی باید انجام شود.

وی با بیان اینکه سپرکوبی برای آماده سازی سایت و ساخت واحدها و تأسیسات باید اجرا شود اضافه کرد: باید همه جبهه‌های لازم در طرح را فعال کنیم تا بهره وری را بالا ببریم به نحوی که تأخیری بر پروژه تحمیل نشود و سرعت کار افزایش یافته و به ثمر برسد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه تلاش برای توسعه نیروگاه‌های اتمی افزایش یافته است ادامه داد: نیروگاه‌های اتمی هم آلایندگی صفر و هم عمر بالاتری نسبت به سایر نیروگاه‌ها دارند و حداقل ۲ برابر نیروگاه‌های دیگر عمر قانونی دارند.

وی پایداری برق را از مزایای نیروگاه‌های اتمی دانست و خاطرنشان کرد: نیروگاه اتمی شماره یک بوشهر به طور ثابت هزار و ۲۵ مگاوات برق تولید می‌کند و این برق پیوسته و با فرکانس ثابت به شبکه توزیع برق سراسری تزریق می‌شود.

اسلامی با اشاره به هدف‌گذاری برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیان کرد: این ۱۰ هزار مگاوات به غیر از دو هزار مگاواتی است که عملیات آن در حال اجرا است.

وی از ساخت یک نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی تمام ایرانی خبر داد و اضافه کرد: طراحی این نیروگاه از قبل انجام شده و هدف آن کار با کشورهای خارجی بود، اما امروز قاطعانه آن را تغییر داده و با استفاده از ظرفیت ملی، نیروگاه تمام ایرانی را هدف قرار دادیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: برای اینکه کشور ما یکی از کشورهای پیشرو در تراز هسته‌ای شود از همه سازندگان بزرگ و شرکت‌های دانش بنیان برای ملحق شدن به این طرح دعوت می‌کنیم تا برگ زرین تاریخی را به نام ملت ایران ثبت کنیم.

وی تأمین آب از طریق نیروگاه اتمی بوشهر را مهم و ضروری دانست و اظهار داشت: این طرح قبلاً در دستور سازمان نبود ولی رئیس جمهور در سفر به بوشهر ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعبی را تأیید و تاکید کرده و به ما ابلاغ شده است.

اسلامی گفت: هم اکنون یک آبشیرین‌کن با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعبی در درون نیروگاه برای مصارف داخلی داریم که پنج هزار متر مکعب آن فعال است و پنج هزار متر مکعب دیگر آن در حال تعمیر و بازسازی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر