جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۲۴۰
شنبه ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳

فکرشهر: خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران به نقل از منابع آگاه مدعی شد که هنوز موضوع تحریم‌های ایران در مذاکرات وین حل نشده است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا از خبرگزاری رویترز در گزارش خود به سفر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران که از شب گذشته آغاز شده است، اشاره کرد و نوشت که این سفر در حالی انجام گرفته است که اتحادیه اروپا تلاش می‌کند بن بست ایجاد شده میان ایران و ایالات متحده در مذاکرات احیای برجام را حل‌وفصل کند.

به گزارش رویترز، حسین امیرعبدللهیان وزیر امورخارجه ایران هفته گذشته از آمریکا که در سال 2018 به‌طور یک‌جانبه از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شد و تحریم‌ها علیه تهران را بازگرداند، خواست تا در مذاکرات "واقع‌بین" باشد.

رویترز در ادامه آورده است: زمانی که اتحادیه اروپا به‌عنوان هماهنگ کننده مذاکرات وین در ماه مارس از وزیران امورخارجه کشورهای عضو برجام خواست تا پس از 11 ماه مذاکره غیرمستقیم میان تهران و واشنگتن به وین بیایند، به نظر می‌آمد که توافق در آستانه شکل‌گیری بود اما مذاکرات از آن زمان به بن‌بست رسیده است.

دو مقام اروپایی و ایرانی پیش از سفر جوزپ بورل به تهران در گفت‌وگو با رویترز خاطر نشان کردند که هوز دو مساله در مذاکرات وین، ازجمله موضوع تحریم‌های ایران حل نشده باقی مانده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر