پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۲۵۱
شنبه ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: طی نشستی تخصصی، جرائم موجود در استان شناسایی، اولویت بندی و سپس طرح پیشگیرانه از آنها تنظیم و به تمامی نهادهای مرتبط ابلاغ شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، وی روز شنبه در دیدار با شورای قضایی استان بوشهر افزود: قوه قضائیه در هر نظام نشان از عدالت آن نظام و یک عیار کامل برای عدالت محوری یک نظام در عرصه های حکمرانی است.

وی اظهار کرد: این خیلی مهم است که قوه قضائیه در یک نظام حکمرانی، نشان تمام عیار عدالت الهی آن نظام سیاسی باشد و این مسئولیت خیلی سنگینی است به همین دلیل همیشه قوه قضائیه متصل به سلسله ارتباط با نظام الهی بوده است.

امام جمعه بوشهر افزود: توجه به قوه قضائیه توجه جدی به حوزه حق، عدالت و قانون است و نظارت، حراست و حفاظت از این قوه و افراد آن یک کار اساسی و استراتژیک است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری در ارتباط با جرائم، افزود: در قوه قضائیه باید بر روی پروژه پیشگیری و تقلیل ارجاع پرونده به منظومه داخل قوه قضائیه به طور ویژه نگاه شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: حجم پرونده های ورودی به قوه قضائیه در کشور بسیار بالاست و اگر پیشگیری نشود این مساله رو به افزایش خواهد بود.

وی با بیان اینکه در زمینه پیشگیری باید تمامی نهادهای مرتبط با این حوزه فعال شوند، تأکید کرد: باید به سمت قوه قضائیه الکترونیک و هوشمند حرکت کرد و اگر این کار صورت بگیرید زمان دادرسی و خطای انسانی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به ساخت مجتمع قضایی در بوشهر اظهار کرد: در رابطه با زیرساخت های مرکز استان و شهرستان ها، این نهضتی که شروع شده  نهضت بسیار مبارکی است.

صفایی بوشهری ادامه داد: باید همه کمک کنند و در مرکز استان و شهرهایی که نیاز است زیرساخت ها، ساختمان ها و تجهیزات مورد نیاز به شکل بسیار استاندارد تأمین شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر