جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۲۸۱
يکشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: رکورد دو فوق ماراتن به مسافت 50 کیلومتر با جلیقه 20 کیلوگرمی در استان بوشهر در گینس ثبت شد.

به گزارش «فکرشهر»، نماینده گینس در ایران گفت: اولین بار است که داریم این رکورد را ثبت می کنیم.

اشکان دشمن زیاری افزود: طبق قوانین گینس ما رکوردگیری می کنیم و آنها برایمان ثبت می کنند زمان این رکورد هم 7ساعت و 12 دقیقه و 50 ثانیه است. 

وی ادامه داد: یکی سری از رکورد های گینس به این صورت است که در سایت تعریف کرده که هر کس می تواند بیاید بزند؛ این رکورد را کسی نتوانسته بزند چون رکورد سنگینی است که با یک جلیقه 20 کیلوگرمی بخواهی 50 کیلومتر بدوی؛ در حقیقت فوق ماراتن است.

دشمن زیاری تصریح کرد: هیچکس نتوانسته این رکورد را بزند اما ورزشکار خوب هم استانی مان توانست این رکورد را بزند و طبق قوانین گینس انجام شد.

نماینده گینس در ایران ادامه داد: یکی از مسوولان خوب استانی مان آقای مظاهری صفر تا صد کار با او بود که از ما حمایت کرد چون برای خیلی از مسوولین ممکن است مهم نباشد.

وی با بیان اینکه ما از سال 85 کارمان را شروع کردیم افزود: چیزی حدود 7-8 سال طول کشید تا ما اولین رکوردمان را ثبت کردیم.

دشمن زیاری گفت: اولین رکورد که در خاک ایران و در استان بوشهر ثبت شد سال 1393 بود که از آن سال تا به حال موفق شدیم چیزی حدود 100 رکورد جهانی را ثبت کنیم.

دشمن زیاری افزود:  پیش بینی ما این است که در سال جاری بتوانیم بین 20 تا 30 رکورد دیگر ثبت کنیم و چیزی حدود 40 سرتیفیکیت را به دست ورزشکاران رسانده ایم.

وی ادامه داد: یک سری رکوردها هستند که این ها سرتیفیکیت ندارد و روی سایت گینس است مثلا رکوردهایی مربوط به تاریخ، فرهنگ و همینطور رکوردهای گروهی نمی شود برایش سرتیفیکیت ثبت کرد.

وی با اشاره به اینکه تحریم ها رساندن سرتیفیکیت را به دست ورزشکاران سخت کرده است گفت: آن رکوردهایی که مربوط به فرد است چیزی حدود 40 سرتیفیکیت را به دست دوستان رسانده ایم اما تصمیم داریم هر 6 ماه یکبار به دفتر گینس برویم و این سرتیفیکیت ها را برای ورزشکاران گرفته و در اینجا رونمایی کنیم.

نماینده گینس در ایران بیان داشت: ان شااله یک برنامه رونمایی گسترده در برج میلاد تهران داریم که آقای علیرضا بیرانوند که اخیرا رکوردشان را ثبت کرده ایم و آقای بهتاش فریبا از تیم فوتبال استقلال هم جزو انها هستند.

وی ادامه داد: ما در همه ی حوزه ها نفوذ می کنیم یعنی افراد خودشان به سمت ما می آیند و ما بررسی و پیگیری می کنیم اگر ما از رکوردهای ورزشی که بخش عمده ی درخواست های ما بوده اند بگذریم در حوزه زبان، حافظه و حتی سخنرانی هم موضوع برای ثبت داشته ایم.

رئیس اچ اس ای پالایشگاه هشتم اظهار داشت: ما توانستیم چنین کاری را  که در راه استعداد یابی هم استانی ها بود با حمایت مدیریت پالایشگاه هشتم پارس جنوبی انجام بدهیم و توانستیم این استعداد را کشف کنیم و هرآنچه که در توانمان بود انجام بدهیم.

جاوید مظاهری افزود: خوشحالم که باعث شدیم یک جوان ایرانی حمایت شود در راه ورزش کشور و امیدواریم بتواند برای ورزش های قهرمانی گام های موثری را بردارد.

وی ادامه داد: محسن پالار امروز توانست ثبت دو فوق ماراتن با جلیقه 20 کیلوگرمی را انجام دهد و این باعث خوشحالی مجموعه پالایشگاه هشتم پارس جنوبی است.

مظاهری افزود: تنها کاری که ما توانستیم انجام بدهیم این بود که این استعداد را کشف کردیم و حامی این ورزشکار بودیم و خواهیم بود.

وی اضافه کرد: نه تنها آقای پالار بلکه ورزشکاران و هنرمندان دیگری هم اگر توانایی های دیگری دارند و به ما معرفی شوند ما تا جایی که در توانمان است حامی آنها خواهیم بود. به خصوص در حوزه ی آموزش و قهرمانی از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد. 

رئیس اچ اس ای پالایشگاه هشتم تصریح کرد: ما در مجموعه ای که هستیم تحت حمایت مدیر مان مهندس چابک و همکاران دیگر برای ارتقاء، شناخت و استعدادیابی مجموعه مان هستیم و در حوزه هایی مثل آتش نشانی که قهرمانی و کمک به هم نوعان، کمک به حوزه های محیط زیستی، حوزه های بهداشتی و... سعی کردیم فعال باشیم.

مظاهری گفت: آقای پالار یکی از افرادی است که در آن مجموعه کار می کند و سعی کردیم این استعداد را کشف کنیم و تلاش خواهیم کرد وی را در مسیر بهتر و پویاتری قرار بدهیم. 

«محسن پالار» در گفت و گو با خبرنگار «فکرشهر» گفت: 37 سالم است و آتش نشان پالایشگاه هشتم پارس جنوبی هستم.

وی ادامه داد: به مدت 12 سال است که دارم دو و میدانی کار می کنم و امروز موفق شدم رکورد دو فوق مارتن به مسافت 50 کیلومتر با جلیقه ای که 20 کیلوگرم وزن داشت را برای اولین بار در گینس به ثبت برسانم.

پالار افزود: رکوردهای دیگری نیز مانند 30 ساعت پیاده وری مداوم در مشهد با طی مسیر 275 کیلومتر و همچنین طی مسیر از خزر تا خلیج فارس را در سال 1397 داشته ام.

این ورزشکار رکورد دار گفت: برنامه و هدف اصلی ام در ورزش دویدن دور جهان و پیاده روی دور جهان است.  

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر