سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در پاسخ به «فکرشهر»:
فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در بحث فاضلاب ما به زودی فراخوان انتخاب پیمانکار برای ساماندهی فاضلاب و پساب برازجان انجام می دهیم...
کد خبر: ۱۱۶۲۸۹
يکشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در بحث فاضلاب ما به زودی فراخوان انتخاب پیمانکار برای ساماندهی فاضلاب و پساب برازجان انجام می دهیم.

ابوالحسن عالی در پاسخ به خبرنگار «فکرشهر» افزود: سه شهر را تحت پوشش عمومی فاضلاب داریم که شامل بوشهر، گناوه و دیلم می شود و تقریبا 100هزار خانوار به فاضلاب شهری وصل هستند. 

وی تصریح کرد: برای فاضلاب شهری محوریت در کشور بحث شهرهای ساحلی است و تنها شهر غیر ساحلی که می خواهیم ساماندهی فاضلاب را در آن اجرا کنیم برازجان است و با این کار پسابش را به کشاورزی دشتستان اختصاص خواهد داد. 

عالی در پاسخ به اینکه چقدر برای فاضلاب بوشهر گناوه و دیلم هزینه شده است گفت: هنوز کامل نیست چون هزینه ای که در سال های قبل انجام شده با امسال فرق دارد و اگر رقمش را هم بگوییم رقم روشنی نیست. 

وی اظهار داشت: بالغ بر 2 تا 2500 میلیارد تومان هزینه برای طرح فاضلاب برازجان هزینه نیاز است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در خصوص حفر چندین حلقه چاه در سال های گذشته در برازجان تصریح کرد: 12 حلقه چاه است اما در حال حاضر تنها از 6 حلقه آن استفاده می شود و در مدار آبرسانی است که روزانه 5 تا 6 هزار مترمکعب آب از این چاه ها وارد شبکه آبرسانی می شود.

ابوالحسن عالی تاکید کرد: امسال سال کلیدی برای ما خواهد بود و ما باید ابشیرین کن هایمان را وارد مدار کنیم چون زمزمه هایی شنیده می شود که سال آبی آینده که از مهرماه امسال شروع می شود سال مواجهه با خشکسالی است. 

وی در خصوص آبشیرین کن برازجان توضیح داد: آب شیرین کن 17هزار مترمکعبی قرار بود برای برازجان باشد که اکنون ده هزار مترمکعب آن وارد مدار شده است و قرار شده به جای اینکه آب از این آبشیرین کن به برازجان منتقل شود، ده هزار متر مکعب از آبی که از کازرون به بوشهر می آید، سهمیه اش را به برازجان دهیم. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب در پاسخ به اینکه اگر آب کازرون به طور کامل قطع شود تکلیف مردم برازجان چه خواهد شد، گفت: در صورتی که آب کازرون به صفر برسد البته به صفر که نمی رسد اما اگر صفر شد ما آب دشتستان را از دو منبع تامین می کنیم؛ یکی خط آبرسانی کوثر و دیگر آبشیرین کن هایی که داریم در دالکی، وحدتیه، سعدآباد و آب پخش راه اندازی می کنیم. 

عالی خاطر نشان کرد: سد رئیسعلی دلواری را هم به آب دشتستان وصل کردیم و یک انشعاب از خط کوثر برای شهر برازجان در سال 1399 گرفتیم و همینطور آبشیرین کنی که در بوشهر زده می شود دقیقا معادلش آب به دشتستان داده خواهد شد. امسال تولید آب نسبت به سال گذشته در استان کمتر بوده است ولی در دشتستان اوضاع بهتر بوده است. 

وی در خصوص قطع آب خانه باغ ها و تشکیل پلیس آب اظهار داشت: پلیس آب را اول از همه در دشتستان تشکیل دادیم و انشعابات غیرمجازی نیز که تاکنون قطع کرده ایم اکثرا با گزارش پلیس آب بوده است. 

به گزارش فکرشهر، نشست خبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب با خبرنگاران انجام شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر