پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۳۰۰
يکشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷

فکرشهر: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر اظهار کرد: این استان با پنج هزار نفر عضو در پذیرش نذرهای مردم رتبه نخست طرح "بنای نور" را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر، عبدالرضا مطاف، اعلام کرد: تعهدات استان بوشهر در زمینه جمع‌آوری دینداران نیک اندیش بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده است.

وی افزود: پشتیبانی صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلی در قالب طرح بنای نور هم‌اکنون یکی از طرح‌های جاری در استان بوشهر است و این استان رتبه نخست در پذیرش نذرهای مردم برای ساخت این بنای مقدس را دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر اعلام کرد: مرحله دوم نیم ضریح امام حسین(ع) بزودی در کارگاه خیمه‌گاه شهر بوشهر اجرا خواهد شد.

مطاف اضافه کرد: ساخت پنجره فولاد بین حرم مطهر امیرالمومنین(ع) و صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف یکی از دیگر پروژه‌هایی است که در استان بوشهر، بزودی در کارگاه بندر دیر راه‌اندازی می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر ادامه داد: از دیگر اقداماتی که توسط ستاد عتبات عالیات بوشهر در دست اجرا است، ساخت درب حرم سید محمد در شهر بَلَد است که از سوی ستاد و کارگاه جزیره خارگ اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر سه پروژه ساخت اماکن مقدس در کربلای معلی و نجف اشرف اجرایی شده است.

مطاف با اشاره به فراهم شدن مقدمات راه‌اندازی مواکب در ماه‌های محرم و صفر، گفت: تاکنون ۹۴ موکب در استان بوشهر اعلام آمادگی کردند که تحت پوشش عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر شروع به کار می‌کنند.

وی ادامه داد: این مواکب در چند منطقه از جمله جنوب تا شمال استان به واسطه پذیرایی مهمان از پنج استان همجوار و همچنین در مرز شلمچه، نجف، مسیر کربلا و در کربلا فعالیت خواهند کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر