جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۳۰۴
يکشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

فکرشهر: نمایش "طاعون" اثر گروه هنری کلاغ‌ها از بوشهر به دومین جشنواره سراسری تئاتر "آرخه" راه یافت.

به گزارش فکرشهر، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: تولید آثار و اجرای عمومی در نقاط مختلف کشور از رویدادهایی است که از اهمیت بالایی برای تئاتر استان‌ها و سیاست‌گذاران فرهنگی در این زمینه هنری برخوردار است که بوشهر در دهه اخیر از استان‌هایی بوده که توانسته است در زمینه تولید در جایگاه خوبی قرار گیرد.

جهانشیر یاراحمدی افزود: "طاعون" به عنوان جدیدترین اثر گروه کلاغ‌ها است یکی از این آثار است که سال گذشته نیز ۱۰ شب اجرای عمومی در استان بوشهر داشت و پس از آن برای معرفی خود و استعداد بازیگرانش در جشنواره آرخه شرکت کرد و موفق به راهیابی به بخش نمایش شد.

وی افزود: هر اثری که از استان بوشهر در جشنواره‌های هنری در هر جغرافیایی نمایش داده شود نماینده و معرفی کننده این استان است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر یادآور شد: جشنواره تئاتر آرخه در گستره ملی با حضور گسترده‌ای از گروه‌های تئاتر سراسر کشور برگزار می‌شود و طاعون به کارگردانی هنرمند غلامرضا خضری به عنوان نماینده بوشهر موفق شد به این جشنواره راه یابد.

سرپرست و کارگردان "طاعون"  به خبرنگار ایرنا گفت: با اینکه بیشتر آثار برگزیده از  تهران و دیگر کلانشهرهای کشور بودند اما این اثر با قرار گرفتن در میان ۱۵ اثر نخست جشنواره به بخش نمایش راه‌یافت.

غلامرضا خضری افزود: در این مجموعه هشت بازیگر نقش‌آفرینی کردند که همگی پرورش‌یافته گروه کلاغ‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در آثار این گروه از هنرمندان شناخته شده استفاده نمی‌شود، یادآور شد: گروه هنری کلاغ‌ها فعالیت خود را از سال ۸۱ آغاز کرد و در ۲۰ سال فعالیت، کشف، پرورش و معرفی هنرمندان جوان به دنیای تئاتر را هدف خود قرار داده است.

کارگردان طاعون درباره این اثر گفت: محتوای این اثر نمایشی به طمع، پنهانکاری و دورغ و آثار زیان‌بار آن در خانواده و جامعه می‌پردازد، در این داستان زنی با طمع به تصاحب یک باغ دست به قتل می‌زند و در پایانی عبرت آموز هم خانواده از بین می‌رود و هم باغ می‌سوزد.

خضری گفت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر به دلایل مختلف کمتر نمایشگاه با موضوع های فراگیر برگزار می‌شود، بنابراین جشنواره آرخه به توجه به حضور هنرمندان شناخته شده و حجم بالای آثار ارسال شده به آن، این قابلیت را دارد تا پابه‌پای جشنواره فجر حرکت کند و جایگاه خود را به عنوان یک رویداد هنری در کشور تثبیت کند.

وی گفت: احمد پورک، زهرا باقر زاده، نرجس گرمازاده، محمد محمدپور، ساحل صالحی، سپیده سعیدی‌نیا، مهدیس دشمن‌زیاری، پریسا جعفری بازیگران طاعون و علی عباسی، حمیدرضا دست پیمان و هادی زنگنه از عوامل آن هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر