جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۳۰۹
يکشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

فکرشهر: رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: اختصاص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های تفریحی این استان نقشی مهم در توسعه گردشگردی دریایی در آستانه برگزاری جام جهانی فوتبال در کشور قطر داردکه با مصوبه صورت گرفته این مهم بزودی محقق می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، خورشید گزدرازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از پیگیری‌های بسیار خوب استاندار بوشهر و مجموعه این استان اختصاص سوخت یارانه‌ای به کشتی های تفریحی در راستای توسعه صنعت گردشکری دریایی است که در هیات وزیران محقق شده است.

وی بیان کرد: در این زمینه مصوبه تخصیص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌ها، شناورها و قایق‌های تفریحی و مسافری با هدف کاهش هزینه‌های سفر دریایی، رونق گردشگری دریایی و ورود کشتی‌های کروز، توسط هیأت وزیران به تصویب رسید.

گزدرازی اظهار کرد: بر این اساس، مقرر شد وزارت نفت سوخت یارانه‌ای به کشتی‌ها، شناورهای مسافری یا تفریحی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص دهد. 

وی اظهار کرد: این مصوبه در کنار تسهیلاتی که سازمان بنادر و دریا نوردی در هزینه‌های بندری و دریایی اعمال می‌کند نقشی بسیار مهم در تورهای مسافرتی با کشتی های کروز و تفریحی به جام جهانی قطر با قیمت مناسب تر خواهد داشت.

گزدرازی افزود: هم اکنون کشتی گراند فری  و چند کشتی تفریحی دیگر با این مصوبه آماده اجرای تور دریایی به مسابقات جام جهانی قطر هستند که این یک ظرفیت و موقعیت بسیار خوب برای رونق گردشگری دریایی و اقتصاد استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر