جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل محیط زیست استان بوشهر خبرداد؛
کد خبر: ۱۱۶۳۶۴
دوشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۶

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: دوربین‌های تله‌ای کار گذاشته شده در منطقه تنگ شیرینه واقع در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی، حضور دو پلنگ در این منطقه را ثبت و ضبط کردند.

به گزارش فکرشهر، فرهاد قلی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در روزهای اخیر با بررسی دوربین‌های تله‌ای کار گذاشته شده در منطقه تنگ شیرینه واقع در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی، حضور دو پلنگ در این منطقه را ثبت و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: با توجه به کوشش‌ها و سخت کوشی محیط بانان منطقه و همراهی گسترده همیاران طبیعت در زمینه حفاظت و حراست از گونه‌های حیات وحش منطقه کوه بیرمی، به موفقیت‌های زیادی در زمینه افزایش تعداد گونه‌های وحوش در منطقه حفاظت شده نائل آمده‌ایم.

وی یادآور شد: به همین جهت در حال حاضر زیستگاهی امن برای حیات وحش در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی به وجود آمده است که می‌توانیم حضور دو پلنگ ایرانی را توسط دوربین‌های تله‌ای کار گذاشته شده در منطقه ثبت و ضبط کنیم.

وی گفت: استفاده از دوربین‌های تله‌ای به عنوان یکی از راه‌های حفاظتی و حراستی حیات وحش در مناطق حفاظت شده استان بوشهر در حال گسترش می‌باشد و از طریق همین دوربین‌های تله‌ای، تصاویر و فیلم‌های بسیار ارزشمندی از چگونگی زیست و تنوع زیستی هر منطقه به دست داده می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر