جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۶۳۸۶
دوشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

فکرشهر: در پایان بیست و پنجمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا، تیم ملی بانوان ایران برای اولین بار به مقام قهرمانی رسید و تیم مردان ایران پس از ۲۰ سال از سکوی آسیایی پایین آمد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا، با برگزاری رقابت‌های اوزان پایانی امروز(دوشنبه 6 تیر) در شهر "چانچئون" کره‌جنوبی به پایان رسید و پرونده این دوره از مسابقات نیز با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.

در پایان این دوره از مسابقات تیم ملی تکواندو بانوان ایران برای اولین بار با کسب 3 مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز و کسب 500 امتیاز بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد. تیم چین با دو مدال طلا، دو نقره و یک مدال برنز و 379 امتیاز به مقام نایب قهرمانی رسید. کره‌جنوبی با دو طلا، یک نقره، دو برنز و 347 امتیاز و اردن با یک طلا و 127 امتیاز به ترتیب سوم و چهارم شدند.

در بخش آقایان تیم ملی کشورمان پس از 20 سال سکونشینی در قاره آسیا، با کسب سه مدال نقره و یک مدال برنز و 187 امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت. تیم ملی کشورمان از سال 2002 همواره روی سکوی نایب قهرمانی و قهرمانی آسیا قرار داشت که در دوره گذشته پس از 19 سال به سکوی سوم آسیا سقوط کرد و سرانجام در تداوم روند افت خود در این دوره در جایگاه ضعیف پنجم قرار گرفت.

در مسابقات این دوره تیم ازبکستان با کسب 4 مدال طلا و 501 امتیاز به مقام قهرمانی رسید و کره‌جنوبی با کسب 3 مدال طلا و 2 برنز و 421 امتیاز نایب قهرمان شد. اردن با کسب 4 مدال نقره و یک مدال برنز و 239 امتیاز در سکوی سوم ایستاد و چین با یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز و 207 امتیاز بالاتر از ایران در جایگاه چهارم قرار گرفت.

در مجموع رده بندی نهایی مردان و زنان تیم ملی کشورمان با 3 مدال طلا، 5 نقره و 2 برنز عنوان سوم را کسب کرد. کره جنوبی با 5 طلا، یک نقره و 4 برنز قهرمان شد و ازبکستان با 4 طلا، یک نقره و 2 برنز در جای سوم ایستاد. تیم‌های چین با 3 طلا، 3 نقره، 2 برنز و اردن با یک طلا و 4 نقره و یک برنز چهارم و پنجم شدند.

در این مسابقات ناهید کیانی، اکرم خدابنده و زهرا پوراسماعیل موفق به کسب مدال طلا شدند. مبینا نعمت‌زاده، نسترن ولی‌زاده، میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی و علیرضا نادعلیان به مدال نقره رسیدند و دانیال بزرگی و زهرا شیدایی برنزی شدند.

بیست و پنجمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا با حضور 299 تکواندو از 34 کشور از روز جمعه - 2 تیرماه در کره‌جنوبی آغاز شد و پس از چهار روز به پایان رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر