پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۴۰۳
دوشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

فکرشهر: استاندار تهران درباره دسترسی سریع به مراکز سقط جنین در تهران هشدار داد و خواستار برخورد انتظامی با این مراکز شد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، محسن منصوری استاندار تهران در جلسه استانی «خانواده و جمعیت» که امروز دوشنبه (۶ تیر) با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت استان تهران» برگزار شد، اظهار کرد: می‌توان گفت آمار ارائه داده شده درباره سقط جنین در این جلسه که گفته شد سالانه حدود ۳۷۰ هزار مورد است، به نسبت موالید فعلی تقریبا ۴۰ درصد است که عدد قابل توجهی است.

او درباره دسترسی آسان به مراکز سقط جنین و لزوم برخورد انتظامی با این مراکز گفت: در حال حاضر با یک جستجوی کوچک در اینترنت در کسری از دقیقه می‌توان به مراکز سقط جنین دسترسی پیدا کرد و کار جدی باید برای مقابله با این مراکز انجام شود.

استاندار تهران ادامه داد: در این راستا هم نیازمند کار فرهنگی و ایجابی و هم نیازمند کار قضایی، انتظامی و سلبی هستیم تا هزینه این اتفاق را برای آن مرکز، مجموعه و کسی که این کار غیرقانونی را انجام می‌دهد، بالا ببریم.

منصوری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه برخورد ما در موضوع جمعیت باید اعتقادی، مومنانه و جدی باشد، ادامه داد: هدف گذاری اصلی ما باید این باشد که به لحاظ اعتقادی به نقطه‌ای برسیم که کثرت جمعیت و فرزندآوری یک فضل برای خانواده ها محسوب شود.

او همچنین تاکید کرد: برای کمک به فرزندآوری در سیستم اداری باید آیین نامه‌هایی تعریف شود.

منصوری در بخش دیگر سخنان خود به لزوم راه اندازی مهدهای کودک برای مادران شاغل در ادارات و دستگاه‌ها تاکید کرد و این را هم گفت که در حوزه جمعیت با ضعف اقناع مواجه‌ایم و گرچه چندسالی زمان می‌برد که این امر محقق شود اما با توجه به تنگنای زمانی که برای بسته شدن پنجره جمعیت وجود دارد باید همت جدی در این راستا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نگاه ما به مساله جمعیت باید نگاه الهی و نه نگاه اداری باشد، ادامه داد: اگر مساله فرزندآوری را به مساله اعتقادی تبدیل کنیم بسیاری از مسائل ما حل می‌شود. باید در موضوع جمعیت به یک عزم رسید و جسارت و شجاعت گفتگو در این راستا را داشته باشیم.

استاندار تهران تصریح کرد: من فکر می‌کنم موضوع اصلی در بحث فرزندآوری این است که ما خیلی روی خدا حساب نمی‌کنیم و به وعده‌های الهی در این زمینه اعتماد نمی‌کنیم. خدا می‌گوید رزق و معیشت بچه با من است کما اینکه در موارد دیگر نیز خدا وعده داده و این وعده را محقق می‌کند.

منصوری در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت همکاری شهرداری‌ها برای تبلیغ در حوزه افزایش جمعیت و فرزندآوری اشاره کرد و افزود: شهرداری‌ها باید درگیر این موضوع شوند. برای افزایش جمعیت اِلِمان سازی و برای فرزندآوری در شهر فضا سازی نکرده‌ایم. بعضا تبلیغ در موضوعاتی نظیر کیف و کفش و لوازم آرایش شهر را خفه کرده است و این مسائل اصلی شهر نظیر افزایش جمعیت نادیده گرفته شده است.

وی همچنین نسبت به در نظر گرفتن مشوق هایی برای فرزندآوری از سوی شهرداری‌ها توضیح داد: در عوارض‌ها می‌توان فکری برای خانواده‌های دارای فرزندان زیاد کرد. با نظام پلکانی می‌توان مشوق‌هایی را برای این خانواده‌ها در نظر گرفت که هرچه فرزند بیشتر باشد مشوق‌های معافیت ها و بخشودگی‌ها افزایش یابد.

استاندار تهران در پایان سخنان خود به اثر پرداخت وام ازدواج جوانان در افزایش جمعیت نیز اشاره و تاکید کرد: کار روتین در پرداخت تسهیلات مشکل ازدواج را حل نمی‌کند. گرچه این اقدام کار خوبی است اما ما نیازمند کار فوق العاده در این زمینه هستیم. ما به نهضت تبلیغ در این راستا نیاز داریم. سخنرانان و مبلغان باید درباره جمعیت با مردم صحبت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر