چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
ناظر گمرک‌های استان بوشهر:
کد خبر: ۱۱۶۴۲۳
سه‌شنبه ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر از مثبت شدن تراز تجارت این استان در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: طی مدت یاد شده صادارت غیرنفتی از گمرک های این استان از نظر وزن ۱۹ درصد و از نظر ارزش ۹۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی ستاد نظارت گمرک های استان بوشهر روز سه‌شنبه به نقل از علی سلیمانی اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری، حدود هفت میلیون و ۶۶۵ هزار تن کالا غیرنفتی (بدون احتساب میعانات گازی) به ارزش حدود چهار میلیارد و ۲۸ میلیون دلار از گمرک‌‍‌های این استان صادر شده است.

وی به حجم صادرات استان بوشهر با احتساب میعانات گازی دراین مدت اشاره و بیان کرد: حدود هفت میلیون و ۷۲۹ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر چهار میلیارد و ۶۱ میلیون دلار از گمرک های این استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۰ درصد و از نظر ارزشی ۹۵ درصد افزایش نشان می دهد.

سلیمانی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی از گمرک‌های این استان شامل محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات است.

وی بیان کرد: بیشترین حجم کالاهای صادراتی صورت گرفته از گمرک های استان بوشهر به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، نیجریه، سودان، موزامبیک، ترکیه، ساحل عاج و پاکستان بوده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه حجم واردات کالا از طریق گمرک های استان بوشهر در مدت یاده شده نیز افزایش داشته است، گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۱۶۱ هزار تن کالا به ارزش ۷۹۰ میلیون دلار از  طریق گمرک های این استان به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۴۰ درصد و از نظر ارزشی ۲۰۱ درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرک های استان بوشهر شامل برنج، اجزا و قطعات نیروگاه اتمی، انواع پارچه، انواع لاستیک، ماژول ال ای دی، استایرن مونومر، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع دستگاه پخت و پز رستورانی، رولبرینگ، بلبرینگ و حبوبات بوده است.

سلیمانی یادآورد شد: بیشترین حجم کالاهای وارداتی به گمرک های استان بوشهر به ترتیب مربوط به کشورهای چین، امارات متحده عربی، روسیه، تایلند، هند، فیلیپین، ژاپن، ترکیه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر