جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۴۲۹
سه‌شنبه ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: برای تکمیل پروژه‌های فعال آبخیزداری این شهرستان شامل ۲ بند سنگی ملاتی ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، زبیده دهداری روز سه شنبه در بازدید فرماندار شهرستان از این پروژه‌ها افزود: کنترل سیل و رسوب به منظور جلوگیری از تخریب زمین‌های کشاورزی پایین دست و راه‌های دسترسی روستاها و همچنین تغذیه آب‌های زیرزمینی از مزایای این پروژه‌ها است.

وی اظهارداشت: پروژه دره رجدون در سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ توسط شرکت مهندسین مشاور طرح آبگستر جنوب مطالعه شده که پنج سازه در آن طراحی شده است.

دهداری  گفت: از مجموع پنج سازه  طراحی شده  دره رجدون، سازه شماره یک آن در سال ٩٧ با ظرفیت حجم آبگیری سالانه ۲۸۰ هزار مترمکعب  شروع به عملیات اجرایی شد که به علت تامین نشدن اعتبار با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف ماند اما  در سال ١٤٠٠ به اتمام رسید و آماده بهره برداری است.

وی یادآورشد: پروژه رجدون ۲ نیز دارای ظرفیت آبگیری سالانه ۱۴۰ هزارمترمکعب است که با پیشرفت فیزیکی ٤٥ درصد به علت تامین نشدن اعتبار در زمان حاضر تعطیل است و پیگیر تامین اعتبار برای ادامه روند کار هستیم.

رئیس منابع طبیعی و آبخیرداری گناوه افزود: پروژه دره گپ درسال ۱۴۰۰ توسط شرکت مهندسین مشاور طرح آبگستر مطالعه شد که پس از نقشه برداری، حجم آبگیری آن بالای یک میلیون مترمکعب در سال محاسبه شد.

وی بیان کرد: این پروژه هم اینک در دست اجرا است.

فرماندار گناوه با تقدیر از مجموعه منابع طبیعی شهرستان، همکاران اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر و  پیمانکار و مشاورین پروژه گفت: این پروژه که برای استفاده عموم است  باید در اسرع وقت به اتمام برسد.

محمدتقی صفری خواستار پیگیری تامین اعتبار برای پروژه های مذکور شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر