جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهر، بعد از ازدیاد بیماران و مشخص شدن بیماری، شبکه های بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خود برای شناسایی بیماری را آغاز کردند و به واکسیناسیون افراد ...
کد خبر: ۱۱۶۴۶
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: چند روزی است که بیماران زیادی در جم به درمانگاه ها مراجعه می کنند و همگی نیز علائم مشابهی دارند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، بعد از ازدیاد بیماران و مشخص شدن بیماری، شبکه های بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خود برای شناسایی بیماری را آغاز کردند و به واکسیناسیون افراد مبتلا نشده و درمان بیماران اقدام نمودند؛ گفته می شود بیماری مزبور سرخک است که تا کنون 9 نفر را تنها در جم مبتلا کرده است.

\n\n

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با تایید ابتلای 9 نفر در جم به بیماری سرخک، اظهار داشت: هفته گذشته یکی از دانش‌آموزان جم که مشکوک به سرخک بود تحت معاینات قرار گرفت و با آزمایشات لازم، ابتلای این دانش‌آموز به بیماری سرخک تایید شد.

\n\n

دکتر علیرضا رئیسی  افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد که 34 نفر در جم علائم بیماری سرخک را دارند که البته تاکنون 9 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

\n\n

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه بیماری سرخک تحت پوشش واکسن است، خاطرنشان کرد: همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها تلاش فراوانی برای مقابله با این بیماری انجام داده‌اند.

\n\n

رئیسی از واکسینه شدن 7 هزار نفر در استان بوشهر در برابر بیماری سرخک خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون 7 هزار نفر از مردم توسط 16 تیم تخصصی و دو پایگاه واکسینه شده‌اند.

\n\n

به نوشته ی فارس، وی یادآور شد: همکاران و کارشناسان مربوطه به صورت خانه به خانه برای واکسینه کردن افراد مراجعه می‌کنند و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

\n\n

رئیسی گفت: جامعه هدف ما افراد زیر 15 سال هستند و انتظار داریم که افراد در صورت بروز علائم این بیماری به تیم پزشکی مستقر در این شهرستان برای آزمایش مراجعه کنند.

\n\n

وی با توصیه به مردم در زمینه مراقبت در برابر این بیماری تاکید کرد: افرادی که به این بیماری مبتلا شدند نیز با مراقبت و مصرف مایعات و تنظیم آب بدنشان توسط همکارانمان بهبود خواهند بافت.

\n\n

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اضافه کرد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای بهبود خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی در سراسر استان بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر