جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۵۹۵
پنجشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵

فکرشهر: رئیس پلیس فتا بوشهر می‌گوید برداشت اینترنتی از حساب‌های والدین از سوی فرزندان در ماه‌های اخیر در استان بوشهر افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر از پلیس فتا، سرهنگ مهدی قاسمی بیان کرد: با بررسی وضعیت پرونده‌های برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی که از طریق مراجع قضائی به پلیس فتا استان ارجاع و تحت رسیدگی تخصصی قرار گرفته، مشاهده می‌شود که درصد بالایی از این برداشت‌ها از سوی فرزندان و حتی نوه‌ها صورت پذیرفته است.  
 
وی افزود: از ابتدای سال جاری، مال‌باختگانی به پلیس فتا استان مراجعه و اظهار داشته‌اند که موجودی حساب آن‌ها از سوی فرد ناشناسی به‌صورت اینترنتی برداشت و سرقت شده و حتی گاهی این مبالغ به میزان چند ده میلیون تومان نیز بوده که در بررسی دقیق کارشناسان سایبری این پلیس مشخص شده که فرزندان یا نوه‌های مالباختگان برای خرید اکانت بازی‌های رایانه‌ای و یا ارتقاء مرحله بازی اینترنتی و نظایر اینها، از حساب بانکی والدین خود بدون اجازه برداشت اینترنتی کرده‌اند.
 
این مقام انتظامی بوشهر عنوان کرد: در برخی از پروندها، به‌علت کم سن و سال بودن و نداشتن دانش لازم فرزندان، مشاهده شده که وارد درگاه‌های پرداخت اینترنتی جعلی شده و تمام موجودی حساب از سوی مجرمین سایبری با فیشینگ اطلاعات حساب‌ها به‌سرقت رفته است.
 
سرهنگ قاسمی گفت: به‌علت شرایط خاص آب و هوایی فصل تابستان در استان‌های جنوبی به‌ویژه استان بوشهر، استقبال فرزندان به استفاده از بازی‌های اینترنتی برای پر کردن اوقات فراغت افزایش یافته و به‌همین میزان، بستر‌های آسیب پذیری نیز در صورت استفاده ناآگاهانه افزایش می‌یابد که می‌طلبد والدین عزیز هم استانی نظارت بیشتری بر عملکرد فرزندانشان در فضای مجازی و اینترنت داشته باشند.
 
رئیس پلیس فتا بوشهر به شهروندان توصیه کرد: والدین در کنار نظارت بر نحوه انتخاب بازی‌های اینترنتی به‌ویژه بازی‌های آنلاین از سوی فرزندانشان، از در اختیار گذاشتن کارت حساب  یا اینترنت بانک خود به آن‌ها خودداری کنند و در زمان انجام هرگونه فعالیت اقتصادی اینترنتی در کنار فرزندان خود باشند تا بتوانند آن‌ها را راهنمایی کنند و دقت شود تا کارت حساب‌های به‌نام فرزندان یا در اختیار آن‌ها نیز دارای موجودی بالایی نباشد و فقط برحسب ضرورت و نیاز شارژ شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر