شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۶۰۵
پنجشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

فکرشهر: مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان بوشهر گفت:   براساس برنامه ریزی صورت گرفته برای حل مشکل مسکن جامعه ایثارگری استان، امسال ۷۵۰ قطعه زمین به آنها تحویل می شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، نعمت الله غلامپور روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان بوشهر اعلام کرد: در ادامه تلاش برای حل مشکل مسکن جامعه ایثارگری استان ۲ هزار و ۸۵۰ قطعه زمین به آنها اختصاص می‌یابد که تا کنون ۱۴۰ واحد از سهمیه تحویل شده است.

وی ادامه داد: اشتغال یکی دیگر از مشکلات این جامعه است و بر خلاف تصور بسیاری از مردم که گمان می‌کنند همه فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل هستند اما نرخ بیکاری جامعه ایثارگری استان بوشهر ۲ برابر این نرخ بیکاری کلی این استان است.

غلامپور پیشنهاد کرد: هر اداره کل می‌تواند یکی از افراد فاقد شغل شاهد و ایثارگر را به صورت نیروی شرکتی جذب کند که در این صورت با جذب ۱۰۰ نفر بخشی مهم از این مشکل حل می‌شود.

وی تاکید کرد: لازم است یک کارگروه اشتغال در این باره تشکیل شود و افراد خوشفکر برای اشتغال‌یابی جامعه شاهد و ایثارگر در آن فعالیت کنند.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان بوشهر افزود: تبدیل وضعیت شاغلان جامعه ایثارگری در دستگاه‌ها یکی دیگر از مسائلی است که در استان بوشهر وضعیت خوبی ندارد  مدیران دستگاه‌ها باید برای بهبود این مشکل همکاری کنند.

غلامپور با اشاره به اقدامات انجام شده برای خانواده‌های شهید و ایثارگر در زمینه مددکاری، عنوان کرد: در سه ماه گذشته ۶۰۰ دیدار با خانواده شهدا با حضور در منزل آنها، ۷۰ مورد پایش سلامت و ویزیت در منزل، ۲۵۰ نفر مشاوره درمان و ۷۰۰ نفر کمیسیون پزشکی انجام شده است که کاری جهادی است.

وی با اشاره به مشکلات جامعه شاهد و ایثارگری در ملاقات با مدیران کل دستگاه‌های برای پیگیری مسائل خود، اذعان کرد: منتظر ماندن جانبازان یا والدین و همسران شهدا پشت در اتاق مسئولان شایسته نیست.

غلامپور پیشنهاد کرد: هر یک از مدیران کل ۲ ساعت در هفته را به حل مشکلات این جامعه اختصاص دهند.

وی گفت: به هر یک از دستگاه‌ها سپرده شده است تا تعداد مشخصی از خانواده های شاهد و ایثارگر را رسیدگی و سرکشی کنند و در این صورت هیچ یک از این خانواده‌ها نباید گرفتاری داشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان بوشهر یادآور شد: جمعیت جامعه ایثارگری استان بوشهر ۵۰ هزار نفر است.

نظرات بینندگان
خداکرم سیامنصوری
|
-
|
جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۵
سلام کارشایسته ی انجام شده برایه نفرات ایثارگر وزحمتکش یک رزمنده واقعاحق یک ایثارگرهست بخاطری که این ایثارگردیگه بخاطرناقص بودن عضوی ازبدنش که دیگه توانی ندارد نیازی به همچنین کمکی داشت 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر