شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۶۲۲
پنجشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

فکرشهر: دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از دو هزار هکتار از اراضی ملی استان بوشهر از دست زمین‌خواران آزاد شده است.

به گزارش فکرشهر، علی حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضائی و صدور آرای آنها در استان بوشهر اقدامات جدی صورت گرفته است.

وی اطاله دادرسی و طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها را یکی از مسائل و چالش‌های اساسی دانست و بیان کرد: از عوامل اطاله دادرسی می‌توان با افزایش حجم ورودی پرونده‌های قضائی اشاره کرد.

دادستان بوشهر با اشاره به توجه ویژه به کاهش اطاله دادرسی در سند تحول قضائی تاکید کرد: هوشمندسازی ارائه خدمات نقش مهمی در اطاله دادرسی خواهد داشت.

برخورد با متصرفان زمین ملی و دولتی

وی بیان کرد: برای تسریع در ارائه خدمات قضائی به مردم ۲۷ سامانه راه‌اندازی شده است که از جمله آنها می‌توان به سامانه ثنا اشاره کرد که به شعب مختلف دستگاه قضائی متصل است.

حسن‌پور برخورد با زمین‌خواران، تصرف کوه و سواحل را از اولویت‌های مهم عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا طرح کاداستر برای تثبیت اراضی اجرا و ۹۸ درصد اراضی تحت پوشش قرار گرفت.

وی با اشاره به برخورد با متصرفان زمین ملی و دولتی تاکید کرد: در سال گذشته هزار و ۴۸۷ هکتار از اراضی تصرفی با حکم دستگاه قضا آزادسازی شد و در سه ماه نخست امسال ۵۴۴ هکتار اراضی ملی تصرفی در استان بوشهر به بیت‌المال بازگشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر