جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۶۵۱
جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳

فکرشهر: امام جمعه موقت گناوه گفت: امروز دشمن درصدد تخریب مسئولان انقلابی است اما وظیفه ما قدرشناسی است که باید این مهم انجام شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام علی عابدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به اول ذی الحجه سالروز ازدواج آسمانی امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی خانواده نخستین کانونی است که شخصیت افراد در آن شکل می‌گیرد.

امام جمعه موقت گناوه افزود: خانواده شکل کوچکی از جامعه است و هر انسانی قبل از هر جا ابتدا در خانواده تربیت می‌شود و در واقع خانواده مانند کشور کوچکی است که اداره و مدیریت آن بسیار مهم است.

وی گفت: امروز دشمنان بر سست کردن بنیان خانواده‌ها کارهای فراوانی انجام می‌دهد و باعث شده تا کانون خانواده در غرب از هم بپاشد، لذا باید با ابراز محبت، معاشرت نیکو، همکاری متقابل و صبر بر ناملایمات بر استحکام بنیاد خانواده کمک کرد.

وی ادامه داد: ناملایمات در زندگی همه افراد کم و بیش وجود دارد که گاهی این ناملایمات جسمی، مالی یا سو خلق است.

وی تصریح کرد: دین مبین اسلام به امر مقدس ازدواج و تشکیل خانواده بسیار حساس و تاکید فراوان دارد و برای قوام و دوام خانواده و ازدواج راه‌های مختلف ارائه داده است.

امام جمعه موقت گناوه با اشاره به آغاز اعمال حج امسال گفت: امام علی (ع) کارحضرت ابراهیم خلیل (ع) را احیا کرد، تا پیش از آن هر سال در مناسک حج دو کار مهم ابراهیم خلیل (ع) که به فرمان خداوند انجام می‌شد غفلت می‌شد اما امیرالمومنین علی (ع) این دو امر مهم یعنی تطهیر مراسم حج، زیارت و سرزمین حجاز از لوث شرک و تبری از شرک و مشرکان و جداکردن جامعه اسلامی از نزاع، اختلاف و درگیری و ایجاد وحدت را احیا و به سرانجام رساندند.

وی گفت: در عصر کنونی نیز امام خمینی (ره) این دو کار یعنی برگزاری مراسم برائت از مشرکان و دعوت به وحدت از همه فرقه‌های اسلامی را انجام دادند.

وی یادآور شد: همانگونه که دستور خداوند متعال در حج دو اعلان و فریاد است که یکی اعلان ابراهیمی که اعلان وحدت است و دیگری اعلان محمدی که برائت از مشرکان است.

وی گفت: اعلان برائت از مشرکان تا قبل از قیام امام خمینی (ره) به فراموشی سپرده شده بود و امام خمینی (ره) آن را زنده کرد و این آسان نیست که انسان با ابرقدرت شرق و غرب مبارزه کند و به هردو نه بگوید و تبری خود را اعلام دهد که امام خمینی این امر را احیا و اقامه کرد.

امام جمعه موقت گناوه با اشاره به ۱۱ تیرماه سالروز شهادت آیت الله صدوقی، چهارمین شهید محراب به دست منافقین در سال ۱۳۶۱ گفت: این شهید بزرگوار از کسانی بود که در انقلاب اسلامی نقش قابل توجهی داشتند و کارهای عام المنفعه بسیاری توسط ایشان انجام شد.

و ی افزود: ایشان شخصیتی که به حق عمل به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی را به درستی ترویج کردند و مکتب اسلام ناب محمدی را حتی در دوران سیاه پهلوی پاسداری کردند و سرانجام به عاقبت نیکوی شهادت نائل شدند.

وی با اشاره به ۱۲ تیرماه سالروز حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران اسلامی در سال ۶۷ و روز افشای هویت حقوق بشر آمریکایی بیان کرد: ایالات متحده آمریکا دارای پرونده سیاه و قطور در موارد نقض حقوق بشر در مقابل مردم بزرگ ایران در طول تاریخ است.

وی بیان کرد: توطئه‌های مختلف مانند کودتای ۲۸ مرداد در سال ۳۲ تا فاجعه حمله به هواپیمای مسافربری ایران اسلامی و شهادت ۲۹۰ نفر از مسافران و ترور ناجوانمردانه سردار دل‌ها، سردار سلیمانی نمونه‌هایی از تروریست دولتی و جنایات آشکار آمریکا در نقض اصول بنیادی حقوق بین الملل محسوب می‌شود.

دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است 

امام جمعه موقت گناوه ادامه داد: اما شاید یکی از بزرگترین موارد آشکار نقض حقوق بشر در برابر ملت ایران وضع گسترده تحریم‌های اقتصادی و مالی از اوایل انقلاب تا کنون است که ملت بزرگ ایران اسلامی به فضل الهی و یاری امام عصر (عج) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب این تحریم‌ها را نیز کنار خواهد زد و بار دیگر آمریکای جنایت کار و صهیونیست را به زانو درخواهد آورد.

وی تصریح کرد: واقعه ۱۲ تیرماه و شهادت مظلومانه ده‌ها مسافر بی گناه بخصوص زنان و کودکان و بزرگداشت یاد و خاطره آنها و یادآوری جنایات آمریکا و نقض‌های مکرر و علنی حقوق بشر توسط شیطان بزرگ فرصت بسیار خوبی است تا حافظه تاریخی نسل‌های سوم و چهارم و نسل‌های آینده بازسازی و بازآفرینی شود تا تاریخ مظلومیت این ملت مقتدر دستخوش تحریف نشود و جای شهید و جلاد عوض نشود.

حجت الاسلام عابدی با بیان اینکه این روزها شاهد آن هستیم که عده‌ای تخریب نمایندگان عالی دولت در استان و شهرستان را دستور کار قرار داده‌اند گفت: اینگونه رفتارها هر چه باشد نشانه انقلابی بودن افراد نیست.

وی تصریح کرد: استانداری که انقلابی، ولایی، جهادی و شبانه روز در تلاش است و استان را به حالت یک کارگاه درآورده و فرمانداری که شبانه روز با معاونین و رؤسای ادارات در تلاش و دسترس مردم قرار دارند متأسفانه عده‌ای دانسته یا نادانسته حجم گسترده تخریب را در دستور کار خود قرار دهند بی انصافی است.

وی با اشاره به اینکه نقدهای بی پایه و اساس و بدون بررسی متأسفانه روزبه روز برعلیه مسئولان انقلابی از کلان یا منطقه‌ای و شهرستانی را شاهد هستیم گفت: امروز روز اختلاف افکنی و کوبیدن بر طبل اختلافات نیست بلکه باید با وفاق، وحدت و همدلی با هم مشکلات را حل کرد.

امام جمعه موقت گناوه بیان کرد: امروز دشمن درصدد تخریب مسئولان انقلابی است اما وظیفه ما قدرشناسی است که باید این مهم انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر