پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۶۵۵
جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر با تأکید بر توجه به معیشت و وضعیت اقتصادی نیازمندان و محرومان گفت: مسئولان باید ارتباط خود با مردم را بیشتر کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: جنایت خونین آمریکا در حمله موشکی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران از یادها نخواهد رفت.

وی حمله به هواپیما مسافربری ایران را سندی از اقدامات تروریستی آمریکا دانست و بیان کرد: در این جنایت ۲۹۰ مسافر که ۶۶ تن از آنها کودک و ۵۰ نفرشان زن بودند به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت بوشهر، آمریکا را محور اصلی و سردمدار تروریست در جهان نامید و افزود: این در حالی است که آمریکا خود را مدعی حقوق بشر معرفی می‌کند و این مهم بزرگترین دروغ قرن است.

وی جنایت و عملیات تروریستی آمریکا علیه جامعه بشری را نشان از ضد حقوق بشر دانست و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران که که از محرومان، مظلومان و ستم دیده‌ها دفاع می‌کند، ضد حقوق بشر معرفی می‌کنند ولی آمریکا و ایادی که جنایت و ترور می‌کنند مدافع حقوق بشر می‌دانند.

دشتی، با تأکید بر شناساندن چهره واقعی آمریکا به جامعه جهانی در ترور و جنایت افزود: شعار و شعور ملت ایران افشاگر چهره منحوس آمریکا و ایادی آن است.

مشکلات رفع شود

خطیب نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه جراحی اقتصادی مشکلات و آثاری در جامعه دارد تصریح کرد: باید مردم در خصوص آثار جراحی اقتصادی جامعه آگاه کرد تا دشمن از این وضعیت نتواند علیه مردم و نظام اسلامی سوء‌استفاده کند.

امام جمعه موقت بوشهر، با تأکید بر توجه به معیشت و وضعیت اقتصادی نیازمندان و محرومان بیان کرد: مسئولان باید ارتباط خود با مردم بیشتر کنند و با حضور در اجتماع مردم در مساجد و محافل وضعیت ساختار و اصلاح اقتصادی تبیین کنند.

وی تنظیم دخل و خرج توسط مردم در این شرایط اقتصادی را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: این سخت‌ها و مشکلات اقتصادی موقتی است و بعد از مدتی این سختی‌ها برطرف می‌شود و جامعه به شکوفایی اقتصادی می‌رسد.

لزوم تسهیل ازدواج جوانان

حجت‌الاسلام دشتی ازدواج را یک امر مقدس و مهم در جامعه دانست و اظهار داشت: نفوذ فرهنگی در جامعه اسلامی سبب تغییر الگوها شده که ذهن برخی افراد جامعه به ویژه جوانان را تغییر داده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، احیای قداست و ترویج فرهنگ ازدواج را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: باید فرهنگ ازدواج و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده در جامعه ترویج و تقویت شود.

امام جمعه موقت بوشهر، با تشریح انگیزه‌های ازدواج بر فرزندآوری تأکید کرد و افزود: با توجه به نقش جمعیت در جامعه، برای حل مشکلات اجتماعی جامعه نیاز به ترویج فرزندآوری و فرهنگ ازدواج در بین جوانان است.

وی با تأکید بر فراهم شدن تسهیل ازدواج جوانان گفت: مسئولان، مردم، بزرگان و اولیا خانواده‌ها موانع ازدواج را برطرف کنند تا زمینه ازدواج جوانان در جامعه فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر