شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۶۵۹
جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: داوطلبان این شهرستان در کنکور که رتبه‌های برتر را به دست آوردند، تشویق و تجلیل خواهند شد تا الگویی برای دیگران شوند.

به گزارش فکرشهر، محمدتقی صفری روز جمعه در بازدید از محل آزمون  داوطلبان رشته گروه آزمایشی علوم تجربی در مصلای جمعه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: جوانانی که در این رویداد مهم علمی شرکت کردند ، نیاز مبرم به آنها داریم و امیدواریم با  کسب نمرات بالا ، افتخار برای خود و خانواده و این شهرستان و استان بیافرینند و بتوانیم  از توانمندی های آنها به نحو مطلوب در آینده بهره ببریم.

وی اظهارداشت: در برهه کنونی به جوانان  توانمند و انقلابی و متدین که آینده کشور  به دست آنها سپرده خواهد شد نیاز داریم و باید به نحو شایسته از آنها بخصوص کنکورهای برتر تجلیل و حمایت کنیم. 

صفری گفت: جهت برگزاری شایسته و مطلوب آزمون امسال ،  با در اختیار قراردادن مصلای جمعه از مکان‌های معنوی و فرهنگی شهر با هماهنگی و همکاری امام جمعه ، برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم توسط متولیان امر و مشارکت دیگر دستگاه‌ها اتخاذ شد.

فرماندار گناوه بیان داشت: مکان آزمون از لحاظ امنیتی، بهداشتی  و  امدادی پوشش مناسب داده شده است که جا دارد از دستگاه‌های مربوطه حمایت و تقدیر کنیم.

 نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور و رئیس آموزش و پرورش گناوه گفت: یکهزار و ۷۷۹ داوطلب از این شهرستان در آزمون سراسری ۱۴۰۱ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شرکت کردند که  گروه علوم تجربی،  بیشترین داوطلب را به تعداد ۶۸۴ نفر دارا است و از این تعداد ۴۸۱ نفر زن و ۲۰۳ نفر مرد هستند.

ضرغام مردانی افزود:  اگرچه برگزاری کنکور بر دوش آموزش و پرورش نیست، اما بنا به درخواستی که از این مجموعه داشتند ، برحسب وظیفه و تسهیل و کمک به داوطلبان، آن را تقبل کردیم تا به شهر دیگری عزیمت نکنند.

وی اظهارداشت: همه ساله آزمون کنکور در دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار می شد اما امسال بر اساس هماهنگی صورت گرفته در یک حوزه امتحانی و مصلای جمعه  گناوه پیش بینی شده است.

مردانی افزود:  گروه علوم ریاضی و فنی ۲۲۵ داوطلب داشته است که از این مجموع ۱۵۹ نفر مرد و مابقی زن و گروه علوم انسانی ۴۱۰ داوطلب   دارد که از این مجموع ۲۹۳ نفر زن و مابقی مرد و زبان های خارجه ۲۳۶ نفر  که ۱۶۷ نفر آنها زن و ۶۹ نفر مرد هستند.

وی از دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط که در زمینه برقراری امنیت، بهداشت ، امداد و پشتیبانی برگزاری آزمون همکاری و مساعدت کردند، تقدیر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر