جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۶۶۹
جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

فکرشهر: امام‌جمعه برازجان گفت: دولت برای تکمیل واحدهای مسکونی مهر در استان بوشهر و مخصوصاً شهرستان دشتستان که سالها از ساخت آنها می گذرد ولی همچنان ناتمام مانده و تحویل متقاضیان داده نشده است و باید فکری اساسی شود.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام حسن مصلح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: در این شرایطی که مسئله تامین و اجاره مسکن برای مردم تبدیل به یک معضل جدی شده دولت باید برای حل آن دست به اقدام های فوری و جدی بزند 

امام‌جمعه برازجان افزود: دولت برای تکمیل واحدهای مسکونی مهر در استان بوشهر و مخصوصاً شهرستان دشتستان که سالها از ساخت آنها  می گذرد ولی همچنان ناتمام مانده و تحویل متقاضیان  داده نشده است و باید فکری اساسی شود. 

حجت‌الاسلام مصلح در مورد تعیین تکلیف خانه های خالی در کشور و استان بوشهر ابراز داشت: در کل کشور بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ واحد خانه  خالی وجود دارد ولی بلا استفاده مانده است، دولت با الزاماتی از جمله دریافت مالیات از خانه ها، آنها را از بلا تکلیفی خارج نماید. 

امام جمعه برازجان گفت: در مناطقی که مشکل زمین وجود ندارد، دولت، زمین مورد نیاز همراه با تسهیلات لازم را در اختیار بخش خصوصی و نهادهای متولی مسکن نیازمندان، کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن قرار دهد. 

حجت‌الاسلام مصلح از صاحبان و مالکان خانه ها در استان بوشهر درخواست کرد: در این شرایط دشوار از صاحبان و مالکان خانه ها در استان بوشهر عاجرانه استدعا می شود به مستاجران خود ترحم کنید تا خداوند هم به شما رحم کند و بر مستاجران خود آسان بگیرید و انصاف خرج دهید. 

امام جمعه برازجان ابراز داشت: نظارت بر اجرای مصوبه افزایش بهاء اجاره، حداکثر ۲۰ درصد در شهرستان ها و جواز نماز و روزه برای مستاجرین توسط رهبر معظم انقلاب و  تشکر و سپاس از موجرانی که پیشگام این همکاری شده اند. 

حجت‌الاسلام مصلح به مناسبت اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و به میمنت همین ازدواج باشکوه در تقویم جمهوری اسلامی ایران، این روز، روز ازدواج نامگذاری شده است. 

امام جمعه برازجان در مورد فواید ازدواج ابراز داشت: ازدواج باعث میشود نیاز به عشق و محبت و احترام و امنیت در زوجین ارضا شود با ازدواج میتوان به امنیت مالی رسید ازدواج سلامت جسمانی فرد را افزایش میدهدو امار نشان می دهد  افسردگی،  اعتیاد، سرطان،  سکته،  خودکشی،  در افراد مجرد بیشتر است.   

 حجت‌الاسلام مصلح افزود:  ازدواج موجب افزایش ارتباطات اجتماعی می‌شود زیرا افراد متاهل راحت‌تر در تفریحات و اجتماعات خانوادگی و دوستانه حضور پیدا می کنند، ازدواج باعث میشود که فرد از یک سری حقوق قانونی و اجتماعی که به علت تجرد محروم مانده است، برخوردار گردد، و ازدواج باعث میشود که نیازهای طبیعی بویژه نیازهای جنسی، در کانال صحیح تامین شود. 

امام جمعه برازجان در مورد اوقات فراغت دانش آموران در فصل تابستان اظهار داشت: متاسفانه چند سالی است به بهانه ویروس منحوس کرونا و مشکلات مالی، دستگاههای فرهنگی برای اوقات فراغت  دانش آموزان هیچ برنامه ای ندارند و دانش آموزان  همچنان رها شده و هیچ  توجهی برای  آموزش  و تربیت آن ها صورت نمی گیرد از فرماندار دشتستان درخواست می شود نسبت به تشکیل یک ستاد اوقات فراغت، نهادهای  مسئول را موظف نمایند که برای پرکردن اوقات فراغت جوانان عزیز برنامه ریزی و اقدامات لازم را داشته باشند. 

حجت‌الاسلام مصلح با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، افزود: در دوازدهم تیرماه سال ۱۳۶۷شاهد هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران  به مقصد دبی توسط ناو آمریکایی بر فراز خلیج فارس بودیم که منجر به شهادت ۲۹۰ نفر انسان بی گناه  منجمله ۶۶ کودک شد که در هفته حقوق بشر آمریکایی ضروری است این جنایات در سطح ملی و بین المللی بازگو و تبیین شود. 

امام جمعه برازجان خاطر نشان کرد: حقوق بشر برای غرب اهرمی برای سرپوش گذاشتن به جنایات خود و فشار آوردن به کشورهای مستقل است و غرب از موضوع حقوق بشر استفاده ابزاری می کند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر