جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۶۹۹
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

فکرشهر: دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: استفاده از مواد مخدر به هر شکل سنتی و صنعتی اعتیادآور است و مردم فریب تبلیغات سایت‌های اینترنتی در مورد اعتیاد آور نبودن برخی مواد صنعتی جدید را نخورند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، ارسطو ترکمان منش روز شنبه در همایش مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه پیام نور واحد بوشهر افزود: سایت‌های سایبری و شبکه‌های ماهواره‌ ای برای ترویج، تبلیغ و ایجاد باورهای غلط بویژه در بین جوانان و نوجوانان تلاش می‌کنند که این باور غلط را جا بیندازند که خیلی از مواد مخدری که امروز در جامعه هست، اعتیادآور نیست.

وی اضافه کرد: بزه‌کاری‌، قتل‌، خشونت‌، سرقت‌ و افزایش طلاق و کودک‌آزاری از تبعات اجتماعی استفاده از مواد مخدر در جامعه است.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به تبعات سیاسی مواد مخدر گفت: مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی در صدد هستند بواسطه ترویج انواع مواد مخدر اعتماد عمومی مردم را نسبت به نظام کاهش دهند و مردم رانسبت به حاکمیت بی‌اعتماد کنند.

وی یادآور شد: وارد آمدن آسیب روحی، روانی و جسمی به مصرف کنندگان مواد مخدر و شیوع بیماری‌های عفونی نظیر ایدز، هپاتیت و بیماری‌های مرتبط با مصرف مواد مخدر بویژه در افرادی که این مواد را به شیوه خطرناک مصرف می‌کنند و بعد از مدتی مصرف مخدر سنتی تبدیل به مصرف کنندگان صنعتی می شوند از جمله تبعات بهداشتی مصرف مواد مخدر است.

ترکمان منش ادامه داد: امروز دشمن در صدد است از راه تهاجم فرهنگی و از طریق جنگ نرم در قالب زلزله خاموش تبلیغاتی مصرف مواد مخدر را در بین جوانان ترویج دهد و آنان را  گرفتار و اسیر این مواد افیونی کند.

وی اظهار کرد: وضعیت دانشگاه‌های استان بوشهر در مقایسه با استان‌های همجوار و سراسر کشور در موقعیت خوبی است.

ترکمان منش گفت: بیشترین گرفتاری‌ها و مشکلات در زمان امتحان دانشجویان است زیرا میلیون‌ها قرص روانگردان در این بازه زمانی کشف می‌شود.

به گفته ترکمان منش در بازه امتحانات عده ای تلاش می کنند دانشجویان را اقناع کنند که با مصرف این مواد و قرص های روانگردان درک مطلب آنها افزایش می یابد و مدت زمان بیشتری را می‌توانند برای مطالعه بیدار بمانند.

برگزاری نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی و رونمایی از کتاب اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر از جمله برنامه های جانبی این نشست است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر