پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۷۳۰
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸

فکرشهر: رنگ‌بندی جدید نقشه کرونایی کشور نشان می‌دهد تعداد شهر‌های با وضعیت آبی کاهش یافته و به تعداد شهر‌های زرد اضافه شده است، که این امر نگرانی‌ها درباره احتمال شیوع دوباره کرونا را افزایش داده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، هر چند بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی تمام شهرستان‌های استان بوشهر همچنان در وضعیت آبی قرار دارند، اما به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های این استان در روز‌های اخیر افزایش یافته است که با توجه کاهش استقبال از واکسن در ماه‌های اخیر، این امر می‌تواند نگران کننده باشد.
 
دکتر قاسم برجویی فرد توصیه کرد: در اماکن شلوغ و سربسته فاصله اجتماعی و زدن ماسک رعایت شود و مردم با مشاهده علائم بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند.

۱۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در حال حاضر ۱۹ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

حسن ملکی زاده اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته ۹ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.

وی از تداوم روزهای بدون فوتی کرونایی در استان بوشهر خبر داد و افزود: متأسفانه در حال حاضر یک بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر گفت: خوشبختانه امروز مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر به ثبت نرسید.

وی افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۷ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند.

دکتر ملکی زاده تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۶۵ از هم استانی‌های عزیزمان به علت ابتلای به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۴ هزار و ۶۴۵ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

دکتر ملکی زاده تصریح کرد: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته نیز خوشبختانه مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر به ثبت نرسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: متأسفانه در دو روز پایانی هفته گذشته تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر افزایشی بوده است.

آخرین آمار کرونا در ایران

در طول ۲۴ ساعت گذشته، هیچ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست نداد و مجموع جان باختگان این بیماری، در عدد ۱۴۱ هزار و ۳۹۰ نفر ماند.

به گزارش وبدا، از دیروز تا امروز ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۶۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۸۴۰ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۶۳ هزار و ۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۱۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۲ میلیون و ۶۲۹ هزار و ۱۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۴۸۸ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۹۲۱ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۱۷۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۵۸۱ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۸ هزار و ۳۵۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۰۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۴۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر