چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۷۵۲
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: الحاق اراضی حاشیه‌ای به روستاها و گسترش حاشیه آنها نقشی مهم در کنترل قیمت زمین، مسکن و اجاره بها دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علیرضا مقدم روز شنبه در نشست با مدیران کل منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: در بیشتر روستاهای دشتستان و برخی روستاهای دیگر شهرستان‌های این استان در سال‌های گذشته برخی افراد زمین ملی را تصرف و با ساخت خانه در آنها سکونت دارند.

وی بیان کرد: ساکنان این خانه‌ها که زمین ملی را تصرف کرده‌اند امروز به به دلیل فرسودگی سرپناه خود درخواست وام مقاوم سازی از بنیاد مسکن دارند که می‌طلبد در این زمینه بصورت جدی تصمیم‌گیری شود.

مقدم اظهار کرد: زمین‌های ملی در محدوده روستاها مطابق آنچه در قانون آمده باید به بنیاد مسکن واگذار شود، براین اساس انتظار می‌رود اداره کل منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در این زمینه از مناقشه‌ها جلوگیری و همکاری لازم را با بنیاد مسکن داشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: یک سری از اراضی تغییر و تحول شده، اما برخی از زمین‌هایی که به بنیاد مسکن واگذار شده هنوز سند آنها به نام منابع طبیعی است و سند به نام بنیاد مسکن صادر نشده است که تلاش می‌شود با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این مشکل برطرف شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر نیز گفت: این اداره کل تمام تلاش خود را برای صدور سند واحدهای مسکونی روستایی به کار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر