پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۷۵۴
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

فکرشهر: سخنگوی دولت با تاکید بر اعلام گزارش ماهانه پیشرفت نهضت ملی مسکن، گفت: عوامل ایجاد افزایش اجاره‌بها مثل کاهش عرضه مسکن، افزایش قیمت زمین و ... باقیمانده از دولت قبل است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، علی بهادری جهرمی در جلسه امروز شورای‌ عالی مسکن، تعدیل عرضه و تقاضا در بازار مسکن را یک ضرورت انکار ناپذیر دانست و با تاکید بر همکاری مجموعه دولت با وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: از آنجایی‌که نهضت ملی مسکن از طرح‌های ابلاغی با اولویت بالا از سوی رئیس جمهور بوده است، آمادگی برای همکاری جهت تصویب هرگونه مصوبه مورد نیاز در دولت یا طرح آن با نمایندگان آمادگی وجود دارد.

وی افزود: باید قرارگاه رسانه‌ای رصد پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن تشکیل شود و گزارش پیشرفت آن به صورت ماهانه در جلسات دولت مطرح و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به دغدغه اصلی رئیس جمهور در بخش مسکن تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از سه اولویت کلان دولت است که برای پیشبرد آن باید تمامی ارکان دولت پای کار بیایند.

وی مسکن را حوزه‌ای عدد دار و شفاف دانست که مورد پیگیری و مطالبه اصحاب رسانه است. وی درباره نقش رونق مسکن در اقتصاد کشور گفت: تاثیر خبرهای مربوط به افزایش تولید مسکن در قالب نهضت ملی دارای بعد واقعی و انتزاعی است و قطعا آثار انتظاری رونق بازار مسکن، بر شاخص مدیران تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

سخنگوی دولت اضافه کرد: تمامی مدیران راه شهرسازی استان‌ها به صورت مستمر، به زبان‌های گوناگون و در قالب‌های متفاوت گزارش و آمارهای ساخت مسکن و جزئیات روند آن را اعلام کنند تا روایت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن برای مردم قابل لمس باشد.

بهادری درباره موضوع اجاره‌بها نیز گفت: با وجود این‌که عوامل ایجاد افزایش اجاره‌بها مثل کاهش عرضه مسکن، افزایش قیمت زمین و ... باقیمانده از دولت قبل است اما فضای رسانه‌ای برای روشنگری در این خصوص اهمیت زیادی دارد.

وی پیشنهاد داد: تا نظارت وزارت راه و شهرسازی بر اتحادیه املاک و بنگاه‌ها افزایش یابد و ایجاد قرارگاه رسانه‌ای نهضت ملی مسکن را در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر