پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۸۰۱
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷

فکرشهر: یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره سخت‌گیری‌های تشدید شده از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، می‌گوید که این قانون مصوبه مجلس نهم است و دولت قبلی در انجام آن تساهل کرده اما این دولت دارد اجرایش می‌کند.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، چندی است که دست‌کم هر هفته دستورالعمل و اظهارات تازه‌ای از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر منتشر و شنیده می‌شود. گشت نامحسوس در تمام ادارات، بانک‌ها، شرکت‌ها و مکان‌های عمومی، لزوم تذکر به «بانوی بدحجاب» توسط رئیس بانک و به تازگی هم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی اعلام کرد که در طرح کنترل حجاب و عفاف که در دستور کار خود دارد به بررسی حجاب و مسائل انضباطی پیرامون مردان و زنان در نهادهای مختلف می‌پردازند.

در بخشی از طرح‌هایی که این ستاد در نظر گرفته، بررسی عکس پروفایل در فضای مجازی نیز مطرح شده و کارمندان دستگاه‌های مختلف نباید از عکس‌های غیر مجاز و بدون پوشش اسلامی در فضای مجازی به عنوان عکس پروفایل استفاده کنند.

حسن نوروزی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت و گو با «انتخاب» در پاسخ به این پرسش که ستاد امر به معروف و نهی از منکر با مجوز کدام یک از قوای سه‌گانه چنین دستورالعمل‌هایی را صادر می‌کند، گفت: «قانون، مصوبه است و بر اساس قانون موظف به انجام آن هستند. این قانون است و علی ایحال طبق قانون مصوب مجلس دارند انجام می‌دهند. قبلا مجلس نهم مصوب کرده بود و طبق این مصوبه موظف به انجام آن هستند.»

نوروزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا برخی از موارد این قانون تا پیش از این به این شکل شدیدتری که اکنون شاهدش هستیم اجرا نمی‌شده است، بیان کرد: «حالا در دولت آقای روحانی انجام نشده و در این دولت دارد انجام می‌شود. به هر حال در دولت قبلی تساهل کردند اما در این دولت دارند اجرا می‌کنند.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر