سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۸۰۶
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲

فکرشهر: یادواره شهید شهریاری به عنوان شهید شاخص بسیج حقوق‌دانان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، شهید شهریاری نماینده مردم استان بوشهر در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی در واقعه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیر ۱۳۶۰ به شهادت رسید.

با توجه به معرفی وی به عنوان شهید شاخص بسیج حقوق‌دانان کشور، قرار است یادواره ‎هایی به یاد او در نقاط مختلف برگزار شود.

نشست ستاد بزرگداشت شهیدان میربهزاد شهریاری و عباس حیدری نمایندگان استان بوشهر در مجلس که در ۷ تیر ۱۳۶۰ به شهادت رسیدند، امروز در مجتمع آدینه برگزار شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست گفت: شهید شهریاری با ابعاد خاص شخصیتی، علمی، اعتقادی و انقلابی در بزرگ‌ترین مرکز حقوقی کشور، یعنی مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کرد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: در برگزاری یادواره شهدا باید به دو نکته توجه کرد؛ یکی تبیین شخصیت شهید و تجلیل از وی و دیگری معرفی شهید به عنوان فردی که خوب زندگی کردن را می‌توان از او آموخت.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور هم گفت: ۵۶۲ شهید جزو شهدای حقوق‌دان کشور هستند و یکی از رسالت‌های این سازمان، ترویج فرهنگ شهادت، مجاهدت و ایثار است که بر این اساس، امسال و سال آینده شاهد برگزاری رویداد‌ها و یادواره‌هایی برای معرفی شهدای حقوقدان کشور خواهیم بود.

انبارکی افزود: یادواره شهید شهریاری به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور، هم در استان بوشهر و هم در سطح ملی برگزار خواهد شد تا نسل جوان با این شهید آشنا شوند؛ شهیدی که در ۲۶ سالگی اندیشه‌ای تابناک و بلند داشت.

وی از همه حقوق‌دانان و هنرمندان خواست آثار خود را در این زمینه ارائه کنند و از تلاش برای ساخت مستندی با محوریت شهید شهریاری خبر داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر