پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۸۰۸
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷

فکرشهر: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته مشاغل دانش بنیان در استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حسن حبیبی ظهر یکشنبه در آئین امضای تفاهم نامه همکاری طرح نخلستان اظهار داشت: برنامه‌های مشترک بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای و پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری گفت: یکی از سازمان‌های موفق در کشور سازمان آموزش فنی و حرفه ای در بحث اشتغال است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر خاطرنشان کرد: امروز بازنگری دوره‌های آموزشی، تغییر برخی سر فصل‌ها و ایجاد برخی دوره‌های جدید را با انعقاد این تفاهم نامه همکاری در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی به ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه ای در حوزه مهارت آموزی و توسعه مشاغل دانش بنیان اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه با رویکرد بهره برداری بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات موجود طرفین، برای رشد و توسعه آموزش‌های مهارتی در فضای کسب و کار تهیه شده است.

حبیبی افزود: تفاهم نامه همکاری طرح نخلستان گام مؤثری در جهت تبدیل علم و فناوری به مهارت است و همچنین می‌تواند یکی از راه‌های برقراری ارتباط مؤثر و کارآمد بین صنعت و دانشگاه باشد.

۴۴ درصد بیکاران فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه ۴۴ درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، گفت: در طرح نخلستان بر آن هستیم برای پنج هزار دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاهی در بازه زمانی پنج ساله شغل ایجاد کنیم.

عبدالمجید دراهکی تصریح کرد: ایجاد حلقه مهارتی در دانشگاه‌ها سبب گسترش فعالیت‌های دانش بنیان و تمهید مهارت‌های مشاغل آینده بر پایه تکنولوژی‌های نوین در کشور می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز بعد از چندین ماه برنامه ریزی، طراحی نقشه راه و جذب شرکای اجتماعی موفق به اجرای طرح نخلستان با همکاری پارک علم و فناوری خلیج فارس در استان بوشهر شدیم.

در پایان آئین انعقاد این تفاهم نامه معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر بازدید و با ظرفیت‌های مهارت آموزی این شرکت‌ها آشنا شدند

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر