شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۸۲۳
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: پرونده‌های مربوط به کالاهای موجود اموال تملیکی در انبار گمرک شهرستان گناوه در سریع‌ترین زمان تعیین تکلیف خواهند شد.

به گزارش فکرشهر، علی جمادی روز یکشنبه در بازدید از انبارهای گمرک و اموال تملیکی بندرگناوه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در جریان این بازدید، تعداد پرونده‌هایی که در این زمینه تعیین و تکلیف نشده بودند ،دستوراتی صادر و مقرر شد در کوتاه ترین فاصله زمانی رسیدگی شوند.

وی گفت: در این بازدید ، کالاهایی که ممنوعه و  تاریخ مصرف گذشته و به نوعی باید امحا صورت گیرد، در یک فاصله زمانی انجام شود.

جمادی ادامه داد: کالاهایی نیز که نیاز به تسریع در تعیین تکلیف دارند و مواردی که مزایده باید صورت گیرد، در دستور کار مدیرکل اموال تملیکی استان بوشهر قرار گرفت که در کوتاه ترین زمان ممکن انجام و از طریق برنده قطعی اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: همچنین در این بازدید مواردی وجود داشت که پرونده‌هایی تشکیل نشده بود و یا به نوعی به مرجع قضایی و اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع داده نشد که مقرر شد با  نظارت اداره کل بازرسی استان، لیست این قبیل موارد بررسی و یادداشت برداری صورت گیرد و به مرجع قضایی و یا تعزیرات حکومتی برای رسیدگی نهایی ارجاع شود.

وی بیان کرد: در ارتباط با کالاهایی که سریع الفساد یا تاریخ مصرف دارند، موارد بررسی شود که  اگر ترک فعلی صورت گرفته باشد با مقصران از طریق مراجع قضایی و با تشکیل پرونده‌های کیفری برخورد صورت گیرد.

جمادی در باره تعیین و تکلیف خودروهای  رسوب شده در گمرک‌های استان بوشهر از جمله بندرگناوه گفت: در این ارتباط، پرونده‌های مربوط به این خودروها در تهران درحال رسیدگی است.

وی افزود: در این زمینه بتازگی مکاتبه ای با رئیس قوه قضاییه از ناحیه دادگستری استان بوشهر  انجام شده است و پیگیر هستیم که در مرکز این پرونده ها، سریع  تعیین تکلیف و نتیجه آن در اعلام شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ارتباط با فروش اموال تملیکی به غیر از مزایده ، گفت: در این ارتباط  اداره کل اموال تملیکی مرجع و مبنا قانون است که اگر قانون اجازه دهد ما در ارتباط با دستگاه‌های حمایتی، هر کمکی لازم باشد انجام می دهیم، اما هر کاری در ارتباط با تعیین تکلیف این قبیل کالاها باید با رعایت قانون و مقررات مربوطه باشد.

وی بیان کرد: اقدام‌های بسیار خوبی در سال گذشته و امسال بویژه در بازدیدهای صورت گرفته با هیات همراه از انبارهای استان انجام شد و در ارتباط با فروش  اموال، از رشد سه یا ۴ برابری نسبت به سال های قبل برخوردار بوده‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اظهارداشت: در سه ماه اول امسال، به نسبت سال قبل رشد چشمگیری در این زمینه داشته ایم.

وی ادامه داد:  مدیرکل اموال تملیکی استان بوشهر در این بازدیدها قول دادند همه پرونده های این نوع کالاها که تعیین و تکلیف قطعی شده است، در یک فاصله زمانی رسیدگی و بویژه از طریق مزایده و فروش انجام شود تا  در سه ماه دوم نیز  نسبت به سه ماه اول از یک رشد چندبرابری برخوردار شویم.

در بازدید رئیس کل دادگستری استان بوشهر، مدیران کل بازرسی،  تعزیرات حکومتی، اموال تملیکی و  سرناظر گمرک های استان بوشهر، رئیس دادگستری و دادستان گناوه همراهی کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر