پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۸۶۶
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گفت: تولید رادیو دارو درمانی دریایی باید در اولویت تولیدات استان قرار گرفته شود.

به گزارش فکرشهر، آیت الله صفایی بوشهری پیش از ظهر یکشنبه در نشست با مدیران حوزه صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، با بیان اینکه اقتصاد یک منظومه است که محور آن، تولید است، اظهار کرد: اگر تولید متوقف شود ضربات جبران ناپذیری در عرصه های تبدیل مواد اولیه به کالا، اشتغال، استفاده از دانش، کمبود عرضه با بازار و گرانی به اقتصاد وارد می شود و از طرف دیگر مشکلات زیادی در عرصه خانواده ها و اجتماع ایجاد خواهد شد

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر، تولید را کانون ثروت و ایجاد اشتغال در جامعه دانست و تصریح کرد: بر روی تولید عنایت ویژه داشته باشید و برای جوانان اشتغال و دانش ایجاد کنید.

امام جمعه بوشهر، کیفی‌سازی محصولات تولیدی را همراه با اجرای طرح‌های دانش‌بنیان دانست و خاطر نشان کرد: استان بوشهر از ظرفیت‌های مهم بین‌المللی برخوردار است که باید طرح ها و روش‌های دانش‌بنیان در زمینه های مختلف افزایش یابد.

وی خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر را یکی از ظرفیت‌های مهم در تولید دانست و بیان کرد: این استان دارای 707 کیلومتر ساحل با ارزش و 937 کیلومتر مرز دریایی با خلیج‌فارس دارد که از اقتصاد این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری، با بیان اینکه اقتصاد دریا پایه باید در دستور کار قرار گرفته شود افزود: اقتصاد حوزه کرانه و ساحل در استان بوشهر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، تولید رادیو دارو از محصولات دریایی را مورد تأکید قرار داد و گفت: تولید رادیو دارو درمانی دریایی باید در اولویت تولیدات استان بوشهر قرار گرفته شود.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه صنایع پایین دستی یکی از مهمترین محورهای تولیدی و اقتصادی است تصریح کرد: بزرگترین ظرفیت ثروت و تجارت بر اساس تولید، صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر اضافه کرد: در استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌های صنایع نفت و گاز ولی در صنایع پایین دستی کار نشده و ضعف استان بوشهر محسوب می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری، صنایع بالا دستی را استخراج دانست و بیان کرد: صنایع میان دستی و پایین دستی، ثروت محسوب می شوند و تبدیل مواد اولیه نفت و گاز به کالا و محصولات با ارزش افزوده در قالب صنایع پایین دستی یک ضرورت است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بازار بوشهر همیشه منشأ خیرات و برکات بوده است، تصریح کرد: تاریخ بازار در استان بوشهر دارای چند فراز و نشیب بوده که من تقاضا می کنم با همکاری پژوهشگران این عرصه، تاریخ بازار بوشهر نوشته شود.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه بازاریان استان باید آینده نگر باشند، اظهار کرد: طبیعت جامعه شناسی بازار این است که انسان همیشه در بازار دنبال یک افق بالاتر است.
آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه رکن اصلی بازار، مردم هستند و بدون مردم بازار وجود نخواهد داشت، افزود: مردم داری باید محور بازار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: دولت باید از بازاریان حمایت کند و از آن طرف بازاریان نیز در این شرایط سخت اقتصادی تا می توانند باید مردم داری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر