پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۸۸۳
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۹

فکرشهر: عضو هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان بوشهر گفت: با وجود تاثیرگذاری رسانه‌های مکتوب اما در این استان مظلوم واقع شده اند.

به گزارش فکرشهر، علی هوشمند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رسانه‌های مکتوبی که امروز به آنها کم توجهی می‌شود در ۲۰ سال آینده به عنوان تاریخ این استان به شمار می آیند که باید بهتر از این به آنها پرداخته شود.

وی بیان کرد: کانال‌ها و سایت‌های خبری ممکن است امروز جای رسانه های مکتوب را در ظاهر گرفته باشند اما باید بدانیم همه اطلاعات این رسانه ها با کمترین اشکالی حذف می‌شوند اما این رسانه‌های مکتوب برای همیشه می مانند و شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی امروز را برای سال‌های آینده به ثبت می‌رسانند و در آینده به ما هویت می بخشند.

صدای بلند شبه رسانه‌های مزاحم

هوشمند با بیان اینکه در شرایط جنگ رسانه‌ای صدای شبه رسانه هایی که می توانند جهانی، ملی و منطقه ای باشند بلند است گفت: صدای بلند این شبه رسانه‌ها به اندازه ای است که توجه برخی از متولیان و مسئولان امر را به خود جلب می‌کند.

هوشمند اضافه کرد: اطلاعات کافی در اختیار این شبه رسانه ها قرار می‌گیرد  و از آنها حمایت می‌شود.

وی با تاکید براینکه شبه رسانه‌ها مزاحم هستند ادامه داد: امروز مسئولان به جای پناه بردن به شبه رسانه ها باید به سمت رسانه‌های سالم که اخلاق مدارانه کار و فضا را برای امید و نشاط فراهم می‌کنند، سوق داده شوند.

اعضای خانه مطبوعات بوشهر زیر سقف آسمان

هوشمند اظهار کرد: این استان با وجود همه قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد اما خانه مطبوعات آن سقفی بالای سر ندارد و بی سرپناه است.

وی ادامه داد: خانه مطبوعات استان بوشهر یکی از تشکل‌های قانونی و فراگیر است و امروز این تشکیلات در این استان ثروتمند هیچ مکانی برای فعالیت ندارد.

این عضو خانه مطبوعات بوشهر اظهارکرد: با وجود پیگیری‌های زیاد اما تاکنون تلاش‌ها به نتیجه نرسیده است.

هوشمند تاکید کرد: در سراسر کشور خانه مطبوعات از حمایت مسئولان استانی برخوردار هستند و محل فعالیت آنها را فراهم کرده اند اما تاکنون این کار در مورد خانه مطبوعات بوشهر انجام نشده و انتظار می‌رود استانداری بوشهر در این زمینه اقدام کند.

 اواخر فروردین سال جاری در پی اجرای حکم تخلیه محل استقرار خانه مطبوعات از سوی شهرداری بوشهر و نبود فضا و مکان مناسب تمامی وسایل این مرکز از بوشهر به شهر جدید عالیشهر منتقل شد.

 خانه مطبوعات استان بوشهر در مرکزی متعلق به شهرداری در خیابان شهید مطهری این شهر استقرار داشت که این مکان نیز تنها یک سرپناه بود با این حال به مرکزی برای حضور اعضای این تشکل تبدیل شده بود.

درحالی که شهرداری بوشهر فضای محل استقرار خانه مطبوعات و رسانه ها را در مقطعی به اصحاب رسانه واگذار کرده بود ولی بدون اعلام قبلی از مرجع قضایی پیگیری کرد تا خانه مطبوعات بوشهر تخلیه شود.

خانه مطبوعات و رسانه‌های استان بوشهر بیش از ۲۳۰ عضو فعال دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر