سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۸۹۷
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

فکرشهر: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: وضعیت فضاهای موجود در آموزش و پرورش مطلوب است و زلزله های اخیر نشان داد بیشتر مدرسه ها در مقابل آسیب‌ها و بحران‌ها مقاوم هستند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مهرالله رخشانی مهر روز دوشنبه در نشست با  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: امروز مدارس موجود در کشور به دلیل استحکامی که دارند به عنوان پایگاه مدیریت بحران استفاده می شوند و این بیانگر کیفیت ساخت فضاهای آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه در دولت‌های مختلف به امر مدرسه سازی بخوبی پرداخته شده است گفت: سعی شده در روند ساخت و ساز مدارس به معماری ایرانی اسلامی توجه شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به ضرورت تامین وسایل خنک کننده در کلاس‌های درس بیان کرد: در ۲ سال گذشته بیش از ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان برای خرید کولرهای گازی مدارس استان بوشهر هزینه شده و براساس گزارش‌ها همه  کلاسهای درس این استان مجهز به کولر هستند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر نیز ۸۰۰ دستگاه کولر گازی برای مدرسه های استان بوشهر خریداری و آماده توزیع هستند و دستور خرید یکهزار دستگاه دیگر نیز صادر شده است که به این مجموعه اضافه می‌شود.

وجود کلاس های درس تخریبی در پایتخت انرژی کشور قابل قبول نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمه بوشهر گفت: وجود یکهزار و ۱۰۰ کلاس درس تخریبی در این استان به عنوان پایتخت انرژی کشور قابل قبول نیست.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نشست با معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: با توجه به سابقه مدرسه سازی در استان بوشهر می‌طلبد با این نگاه مثبت مشکلات سخت افزاری و تجهیزاتی در حوزه آموزش برطرف شود.

وی بیان کرد: در دولت انقلابی و مردمی باید با توجه به نگاه تمدنی حاکم بویژه  در حوزه آموزش و پرورش در یک افق مشخص کلاس‌های درس تخریبی در استان بوشهر حذف و هیچ کلاسی برای بهسازی نباشد و در راستای به روز رسانی فضای آموزشی برنامه ریزی صورت گیرد.

صفایی بوشهری اضافه کرد: مسئولان باید در حوزه زیرساخت‌های فیزیکی، معماری، تجهیزات و مناسب سازی مدارس و فضاهای آموزشی متناسب با نیاز دانش آموزان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هرکشوری که دارای آموزش و پرورش کارآمد باشد آینده روشنی در پیش دارد ادامه داد: آموزش و پرورش قوی و کارآمد در یک نظام و اندیشه فوق روز مایه اقتدار همه جانبه کشور و عامل آفرینش تمدن است.

صفایی بوشهری افزود: آموزش و پرورش منظومه ای است که اگر تمامی اقمار آن بخوبی در مدار پیشرفت و تمدن قرار گیرند موجب پیشرفت و توسعه کشور می شوند و یکی از مهمترین بحث‌های این منظور مناسب سازی زیرساخت‌ها از نظر فیزیکی و تجهیزاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر