جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۹۰۱
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

فکرشهر: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال در قانون بودجه بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت زدایی از کشور اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامحسین کرمی روز دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه و نوسازی مدارس شهرستان دشتی افزود: اگر این اعتباربه عدالت و با توجه به مشکلات مناطق محروم توزیع شود بخش بزرگی از  کمبودها و مشکلات مناطق محروم کشور و استان بوشهر برطرف خواهد شد.

وی به توزیع ناعادلانه اعتبار مناطق محروم در سال‌های گذشته در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: در زمان حاضر بیشترین مدارس تخریبی در استان بوشهر در ۲ شهرستان دشتی و تنگستان است و این نشان از توزیع ناعادلانه اعتبار و مناطق محروم در سال های گذشته است.

کرمی تاکید کرد: تا زمانی که این نگاه توزیع اعتبار در استان بوشهر و کشور تغییر نکند وضعیت مدارس این ۲ شهرستان به همین شکل است و در سال‌های بعدی به تعداد مدارس تخریبی آنها افزوده خواهد شد.

وی  از تخصیص اعتبار محرومیت زدایی در سایر نقاط غیر محروم مانند مرکز استان بوشهر  انتقاد کرد و افزود: اعتبار تبصره ۱۴ مناطق محروم ویژه این مناطق است و هیچ مسئولی حق ندارد این اعتبار به سایر مناطق تخصیص دهد.

کرمی به وضعیت بسیار بد مراکز ورزشی و تفریحی آموزش و پرورش در شهرستان‌های دشتی و تنگستان اشاره کرد و گفت: این ۲ شهرستان از کمترین امکانات و زیر ساخت های ورزشی و پرورشی برخوردار هستند و بیشتر مکان‌های ورزشی موجود نیز به دلیل نداشتن اعتبار تعطیل و راکد هستند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تنها استخر سرپوشیده شهر خورموج خورموج مرکز شهرستان دشتی به دلیل کمبود اعتبار راکد مانده وضعیت استخر شهر اهرم مرکز تنگستان نیز همین است و در شهرهای کاکی و دلوار دانش آموزان با کمبود مکان های ورزشی مواجه هستند.

فرماندار دشتی گفت: در زمان حاضر ۳۱ مدرسه تخریبی در این شهرستان وجود دارد که ۱۷ مدرسه در بخش کاکی و ۱۴ مدرسه در مرکز شهرستان  و بخش مرکز قرار دارند.

علی بحرانی افزود: بیش از ۱۱۰ کلاس تخریبی در این شهرستان وجود دارد که وضعیت بسیار بد و خطر ناکی دارند و با زلزله خفیف فاجعه ای بسیار وحشتناک اتفاق خواهد افتاد.

وی به وضعیت درآمد مردم دشتی  و تنگستان اشاره کرد و افزود: بیشتر منبع درآمدی این ۲ شهرستان در بخش کشاورزی است که در این سال‌ها به دلیل شرایط آب وهوایی و خشکسالی های پیاپی وضعیت  اقتصادی مردم در این بخش هم بسیار بد شده است.

فرماندار دشتی بر ضرورت توجه ویژه نوسازی مدارس کشور برای تامین اعتبار ویژه از محل مناطق محروم و ملی برای نوسازی و مقاوم سازی مدارس تخریبی در این شهرستان تاکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر