پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۹۰۴
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

فکرشهر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: از آنجا که زنان می‌توانند پیشران مسئولیت ‎های بزرگ در عرصه ‎های اجتماعی باشند، همیشه نقش محوری در فرهنگ‌ و گفتمان‌سازی دارند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رقیه زنگنه نژاد روز دوشنبه در کارگاه آموزشی مدیریت مصرف آب و برق ویژه بانوان دستگاه‎های اجرایی بوشهر اظهار کرد: زنان و بویژه بانوان شاغل در فرهنگ سازی و گفتمان سازی نقشی بی بدیل دارند که باید این نقش خود را در حوزه مسائل اجتماعی به خوبی ایفا کنند.

وی بیان کرد: امروزه در تمام دنیا مشاهده شده که دستور العمل و مشوق‌های اقتصادی تاثیری در روند الگوی مصرف و بویژه در بخش انرژی ندارد چراکه شهروندان به یک سبک از زندگی رسیده اند که استفاده از انرژی را حق مسلم خود دانسته و اعتقاد دارند باید به نحو مطلوب از آن استفاده کنند.

زنگنه نژاد ادامه داد: وقتی در وزارت نیرو به عنوان مجموعه‌ای تخصصی دفتری به نام نوآوری اجتماعی شکل گرفته تا برای حل بحران‌های اقتصادی و انرژی اقدام به گفتمان سازی اجتماعی کند این نشان از اهمیت مقوله گفتمان در جامعه است.

وی ادامه داد: امروزه بانوان به عنوان سازنده‌ترین عنصر اجتماع و تربیت کننده نسل، پیشران حرکت های عظیم اجتماعی هستند که باید ظرفیت آنها بخوبی بکارگیری شود.

زنگنه نژاد اظهار کرد: نقش بانوان در دنیای امروز برای تاثیرگذاری در مسائل انرژی و محیط زیست به صورت چشمگیری بکار گرفته شده که این نشان از اهیمت و جایگاه نقش زنان است.

وی گفت: استفاده بی رویه از آب مشکلات زیست محیطی و پیامدهایی در حوزه سلامتی به همراه دارد که تداوم این رویه نشان از درک نشدن جایگاه و اهمیت آب است.

زنگنه نژاد اظهار کرد: انرژی که امروز در دسترس همگان است باید مصرف آن به نحوی باشد که آیندگان نیز بتوانند از این نعمت استفاده کنند.

وی گفت: در این مسیر بانوان در ابتدا باید بپذیرند که می‌خواهند تاثیرگذار باشند و سپس نقش خود را در این چرخه و حفظ سرمایه ارزشمند خدادادی ایفا کنند.

زنگنه نژاد ادامه داد: این رسالت بزرگ با دستان توانمند بانوان پیشران و مسئولیت پذیر در جامعه قابل انجام است که باید آن را اجرایی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر