پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۹۰۸
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

فکرشهر: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس گفت: امسال از محل اعتبارات مناطق محروم ۵ هزار میلیارد تومان برای نوسازی و تکمیل مدارس مصوب شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مهر الله رخشانی مهر روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت نوسازی و تجهیز مدارس شهرستان دشتی افزود: یکی از اقدامات خوب مجلس شورای اسلامی تامین این اعتبار ویژه از محل اعتبارات مناطق محروم برای تکمیل و نوسازی وتجهیز مدارس در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.

وی افزود: اولویت اول توزیع این اعتبارات برای تکمیل پروژه های مدارس در دست ساخت و  نیمه تمام ملی ، استانی و خیر ساز  است که با توجه به نیاز شهرستانهای کشور توزیع خواهد شد.

رخشانی مهر از تلاش های نماینده مردم دشتی و تنگستان در تصویب این اعتبار و پیگیریهای ویژه سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبار نوسازی و تجهیز مدارس کشور قدردانی کرد .

وی ادامه  داد: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل مدارس تخریبی و نوسازی مدارس در مناطق محروم اختصاص یافته است که با این اعتبار بیشتر مدارس نیمه تمام تکمیل خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: ۴ هزارملیارد تومان از محل این اعتبارات  برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ملی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد تخصیص خواهد یافت و سعی خواهد شد با این اعتبار مدارس هر چه زودتر تکمیل و تحویل آموزش و پرورش مناطق شود.

وی افزود: امسال اعتبار بسیارخوبی برای تجهیزات مدارس به  ویژه برای تجهیز وسایل آموزشی و کمک آموزشی و خرید سیستم خنک کننده مدارس و مراکز آموزشی  تامین شده و سعی می شود این تجهیزات تا شروع و آغاز سال تحصیلی در اختیار مدارس  قرار گیرد.

رشخانی مهر به وضعیت مدارس دشتی  و تنگستان و آمار بالای مدارس تخریبی این دوشهرستان اشاره کرد وافزود: برای جبران بخشی از عقب افتادگی این دو شهرستان اعتبار لازم برای ساخت ۴ مدرسه شش کلاسه در چهار منطقه خورموج، کاکی، اهرم و دلوار و دو سالن ورزشی با  تجهیزات  کامل تامین و به زودی ساخت این پروژه ها آغاز می شود.

وی افزود: امسال ۸۰۰ کولر جدید نیز برای مدارس استان بوشهر خریداری و درحال توزیع است و سعی می شود مشکل سرمایشی کلیه مدارس این استان  برطرف شود.

وی اضافه کرد: با توجه وضعیت نامساعد سرمایشی مدارس دشتی و تنگستان تعداد ۳۱۳ کولر نیز برای این دوشهرستان اختصاص یافت.

ذخشانی مهر قول مساعد داد  اعتبار  لازم برای ایزوگام و آسفالت مدارس دو شهرستان دشتی و تنگستان تامین شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر