پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۹۱۰
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: باید مهارت‌های مورد نیاز دستگاه‌های مختلف به‌صورت سالانه بر اساس تحولات آموزشی شناسایی تا زمینه مهارت‌آموزی نیرو‌ها فراهم شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی باستین در جلسه شورای مهارت استان بوشهر با حضور معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یکی از آسیب‌های مهم در آموزش عالی را نبود مهارت دانست و گفت: دلیل اینکه بیشتر دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی زمینه اشتغال آنان فراهم نمی‌شود نداشتن مهارت است.
 
وی توجه به مزیت‌های شغلی بر اساس ظرفیت‌ها و مهارت‌آموزی را یک ضرورت دانست و یادآور شد: استان بوشهر در بخش‌های مختلف کشاورزی، آبزی‌پروری، گردشگری، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت بالایی برخوردار است که توجه به مهارت دانشجویان در حوزه‌های مورد نیاز شغلی استان یک ضرورت است.
 
معاون استاندار بوشهر با تاکید بر تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها، عنوان کرد: باید مزیت‌های استان بوشهر در بخش صنعت در دانشگاه‌ها مطرح و مورد توجه قرار گیرد تا ضمن حل مشکلات حوزه‌های تولیدی و خدماتی استان، زمینه اشتغال دانشجویان فارغ‌التحصیل فراهم شود.
 
وی یکی از نیاز‌های مهم تخصصی استان بوشهر را مهارت در بخش شیلات در حوزه تکثیر و پرورش آبزیان دانست و گفت: تخصص در حوزه شیلات نیاز به تقویت دارد تا توانمندی این ظرفیت ارتقا یابد.
 
باستین با اشاره به اینکه آموزش مهارتی در محیط کار با آموزش در مراکز آموزش عالی به‌صورت نظری متفاوت است، افزود: باید مهارت‌های مورد نیاز دستگاه‌های مختلف به‌صورت سالانه بر اساس تحولات آموزشی شناسایی تا زمینه مهارت‌آموزی نیرو‌ها فراهم شود.
 
وی با تاکید بر توجه به آموزش‌های بنیادین مهارتی و کاربردی در مراکز آموزش عالی بیان کرد: باید آموزش‌های نظری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به کاربردی تبدیل شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، ایجاد رونق اقتصادی بر اساس ظرفیت‌ها را مستلزم داشتن نیروی متخصص و مهارتی دانست و عنوان کرد: یکی از راهکار‌های مهم فراهم شدن اشتغال جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها مهارت فنی و حرفه‌ای است.
 
وی با بیان اینکه کاهش هزینه‌های تولید و خدمات با  افزایش مهارت آموزی امکان پذیر است، اظهار کرد: تدوین برنامه سالانه آموزش مهارتی دستگاه‌های اجرایی یک ضرورت است.
 
باستین گفت: باید مزیت‌های اشتغال‌زایی، اقتصادی، صنعتی و سرمایه‌گذاری استان بوشهر بر اساس مهارت‌های مورد نیاز این حوزه‌ها شناسایی و تدوین شود.
 
در این نشست، تفاهم‌نامه مجوز مرکز مشاوره و هدایت شغلی دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر بین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر منعقد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر