سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۹۲۲
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: از دیرباز، مشکلات تردد گریبانگیر مردم خارگ و روی کار آمدن شناورهای مناسب و رفع این معضل مورد مطالبه مردم بوده است؛ 

 باتوجه به این که همه مدیران مربوطه در تحقق مطالبات مردم مسوول هستند، برای حل مشکلات ساکنان جزیره خارگ باید با تلاش همگانی زمینه رفاه مردم را فراهم کرد.

به گزارش «فکرشهر»، تردد دریایی شهروندان خارگ، این بار به دلیل قیمت گذاری نامناسب که عدم توجیه اقتصادی را برای بخش خصوصی در بر داشته، به مشکل تبدیل شده بود که این مسله در جلسه ای با حضور مسوولین مربوطه و بخش خصوصی در دفتر معاون استاندار، تصمیماتی اتخاذ شد تا ضمن رفع این مشکل، شناورهای فعال در این مسیر بصورت منظم و مناسب جابجایی و تردد اهالی خارگ را انجام دهند.

این جلسه با طرح موضوع در خصوص درخواست مالک شناور مسافربری «گلاره» مبنی بر پایین بودن نرخ بلیط مصوب قبلی و با حضور معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندار بوشهر، امام جمعه خارگ، بخشدار ویژه خارگ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و معاونین، ریس شورای اسلامی خارگ، ریس اداره فنی و امور عمرانی فرمانداری بوشهر و مالک شناور های «اروس مهیار» و «گلاره» در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد.

با توجه به این که تا به امروز از سوی اکثریت مسوولین تلاش هایی در این راستا انجام شده و با توجه به کفاف ندادن هزینه های شناورها با نرخ ابلاغی جدید و تقاضای تعیین نرخ بر اساس دستورالعمل مربوطه به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در خدمات رسانی به ساکنین جزیره خارگ و همچنین پوشش هزینه های بالای شناورها و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، افراد نامبرده در جلسه مطروحه با در نظر گرفتن همه جوانب و شرایط فعلی به بحث و تبادل نظر پرداخته که در نهایت تصمیماتی جدیدی اتخاذ شد.

مقرر شد، نصراله باستین، مالک دو شناور اروس مهیار و گلاره، پس از بررسی پیش نویس قرارداد، طی هماهنگی های لازم و همکاری بخشداری جزیره، برای عقد قراداد یک ساله شناور «گلاره» با عملیات عمومی خارگ اقدام کند.

همچنین در نرخ گذاری جدید بلیط شناورها با نرخ بلیط آزاد، ۱۱۵ هزار تومان و برای افراد بومی، ۴۰ هزارتومان بوده و نسبت به مصوبه چند ماه اخیر تغییری نداشته، اما بلیط کارکنان نفت از ۱۵۰ به ۲۰۰ هزارتومان افزایش یافته است.

مالک شناورهای مسافربری «آروس مهیار» و «گلاره» با توجه به از خط خارج بودن حدودا ۲ ماهه کشتی «آروس» گفت: همه تلاش خود را خواهیم کرد تا از ابتدای مردادماه بتوانیم این شناور را عملیاتی کنیم.

وی در گفت و گو با «فکرشهر»، افزود: همه سعی خود را خواهیم کرد تا به بهترین شکل ممکن خدماتی در خور شان مردم شریف خارگ ارایه‌ دهیم؛ درحال حاضر تیمی مجرب در حال انجام تعمیرات اساسی شناور آروس هستند

لازم به ذکر است، تا به این لحظه حدود ۷۰۰ میلیون تومان صرف تعمیر موتور شناور فوق شده است که اگر مشکل جدیدی وجود نداشته باشد، امیدواریم به زودی این شناور مجددا کار خود را از سر گیرد.

نصراله باستین در پایان از همکاری و حمایت همه مسوولین مربوطه برای حل مشکلات تردد دریایی شهروندان خارگ، از جمله عبدالکریم جمیری، نماینده استان، مجموعه استانداری، فرمانداری، بخشداری ویژه خارگ، شیخ موسی کمالی امام جمعه جزیره، اداره عملیات عمومی خارگ، اداره بنادر و دریانوردی و غیره تشکر کرد.

نظرات بینندگان
بیژن موسوی
|
-
|
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
این نر خ بلیت خارک به گناوه چا باید غیر بومیها مبلغ بیشتری بپردازن  کدوم قانون اینو میگه با این نرخ یا غیر بومیها ایرانی نیستن یا خارک  جز ایران نیست 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر